    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przekazanie komputera do własnej firmy
    Date: Mon, 23 Jun 2003 15:44:42 +0200

    Użytkownik Z.C. napisał:
    > Użytkownik "Radek S." <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jest

    > Owszem można przekazać komputer czy inną maszynę a nawet i samochód. Trzeba
    > jedynie napisać umowę potem wypełnić druk PCC a następnie zgłosić się do US
    > i zapłacić 2% wartości umowy. Po zapłaceniu możesz wprowadzić go do
    > ewidencji ŚT i amortyzować.

    Brednie, Panie Z.C., brednie na resorach i nie dziwie sie że wstydzisz
    sie Pan pod tymi bredniami imieniem i nazwiskiem podpisać.

    Podstawe prawna poproszę. Od kiedy to przełożenie z jednej kieszeni do
    drugiej skutkuje obowiązkiem podatkowym????
    Wszak wiemy juz że pytający prowadzi jednoosobową działalnośc
    gospodarczą, a Pan dalej bredzisz.

    Wprowadzenie WLASNEGO przedmiotu do ewidencji WŁASNEJ JEDNOOSOBOWEJ
    DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ to przełożenie z jednej kieszeni do drugiej.
    Nie podlega żadnym podatkom, żadnej rejestracji.

    Ustawa o PCC mówi:
    "Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych,
    b) umowy pożyczki,
    c) (skreślona)
    d) umowy darowizny - w części dotyczącej przejęcia przez obdarowanego
    długów i ciężarów albo zobowiązań darczyńcy,
    e) umowy dożywocia oraz ustanowienia odpłatnej renty,
    f) umowy o dział spadku oraz umowy o zniesienie współwłasności - w
    części dotyczącej spłat lub dopłat,
    g) umowy majątkowe małżeńskie,
    h) ustanowienie hipoteki,
    i) ustanowienie odpłatnego użytkowania, w tym nieprawidłowego, oraz
    odpłatnej służebności,
    j) umowy depozytu nieprawidłowego,
    k) umowy spółki (akty założycielskie), [...]"

    Czyzbyś Pan wynalazł metode jak kupic od siebie samego albo jak samemu
    siebie obdarować? Gratulacje, Nobel sie nalezy.

    Gdybys Pan chciaż przeczytał ustawę ktorej znajonościa sie popisujesz,
    do tego zrozumiał to co przeczytał a może jeszcze przeszukał archiwum
    tej grupy, w którym to archiwum mozna znaleźć instrukcje "krok po kroku"
    co zrobić żeby prywatny przedmiot stał się firmowym środkiem trwałym, to
    nie pisałbys Pan takich zbdur że mi sie piksele na monitorze rozjeżdżają.

    Maddy

    Ton niniejszego tekstu jest wyrazem mojego głębokiego braku szacunku dla
    anonim podpisującego się Z.C. i dopóki tenże anonim nie zacznie gadac z
    sensem, tonu nie zmienię.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl