  • 11. Data: 2003-06-23 13:56:33
    Temat: Re: przekazanie komputera do własnej firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Radek S. napisał:
    > Użytkownik "Z.C." <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba
    > [...]
    >
    > dzięki

    Radku, powoli z tymi podziekowaniami bo gość Cie w cięzkie maliny wpuszcza.
    Nie ma przepisu który nakładałby jakikolwiek obowiązek podatkowy na
    przekładanie własnych pieniędz/wartości/majątku z jednej kieszeni do
    drugiej.

    Zapomnij o ustawie o PCC.
    Przekazanie własnego przemdiotu (np. komputera) na cele działalności
    gospodarczej nie wiąże się za zapłata żadnego podatku ani żadna
    rejestracją gdziekolwiek (nawet samochód dalej były zarejestrowany na
    Radka S. a nie jego firme ABC)
    To nie jest ani sprzedaz, ani darowizna ani żadna inna czynnośc cywilno
    - prawna.
    To czynnośc czysto księgowa - teoretycznie wystarczy po prostu wpisać
    daną rzecz do ewidencji środków trwałych, wyznaczyc wartośc poczatkowa i
    stawke amortyzacji i amortyzować. Jeżeli jednak nie masz dowodu zakupu i
    sam dana rzecz wyceniałes, to lepiej (żeby uprzedzić czepialstwo US "a
    skąd to sie wzięło") sobie spisać oświadczenie - cos w rodzaju:
    "nieniejszym przekazuję zestaw komputerowy (tu parametry) o wartości
    rynkowej ....zł na cele prowadzonej przeze mnie działalności gospodarczej"
    Data, podpis, pieczatka jeżeli jestes pieczątkowym fanem.
    Kartkę wpinasz gdzies zeby nie zginęła i koniec.

    Środek wpisujesz do EŚT i amortyzujesz wybraną metodą - jeżeli wyceniłeś
    na mniej niż 3500 to możesz amortyzaowac jednorazowo.

    Na przyszłość Radku - poczekaj az wypowie sie więcej niz jedna osoba.
    No chyba że po jednej odpowiedzi temat zamrze - prawdopodobnie pytanie
    było proste i oczywiste i ta jedna odpowiedź wyczerpała temat.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2003-06-23 14:03:49
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Radek S." <r...@i...pl> napisał
    | nie mam, ale w ustawie o podatku od czynnosci cywilnoprawnych, art. 6 pkt 2
    | czytamy:
    | "Wartosc rynkową przedmiotu czynnosci cywilnoprawnej okresla sie na
    | podstawie przecietnych cen stosowanych w danej miejscowosci..."

    rotfl, człowieku a co to ma z PCC wspólnego?

  • 13. Data: 2003-06-23 20:04:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Radek S. wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Mon, 23 Jun 2003, Radek S. wrote:
    >+ > Rozumiem że masz na myśli własną DG OF, a nie spółkę handlową :)
    >+
    >+ tak własną, jestem na KPiR, osoba fizyczna
    >+
    >+ > Masz "papiery" ?
    >+
    >+ nie mam,

    To szkoda. IMHO wtedy skutkuje koniecznością wyceny.
    W takim układzie może rzeczywiście kupić takiego peceta
    u kogoś z kolegów ? ;)

    >+ ale w ustawie o podatku od czynnosci cywilnoprawnych

    Już ci wyjasniono że pasuje tu jak pięść do nosa :)

    [...]
    >+ Wartosc okreslam na 3000, czyli weszloby to amortyzacją jednorazową w koszty
    >+ firmy i głownie o to mi chodzi.
    >+ Wg Ciebie wystarczy sporządzic, cytuję: "lista składników środka trwałego
    >+ własnej produkcji przekazanego na cele działaloności gospodarczej", a czy
    >+ cos takiego nie powinno stanowic jedynie załacznika do "umowy",

    Też już ci wyłożono że nie. Chodzi tylko o to, żeby jak za 5 lat
    US postanowi się przyczepić skąd wziąłeś wartość - dało się
    ją jakoś uzasadnić :)
    [...]
    >+ tylko jakiej umowy? Oczywiście skoro umowa to wiązałoby sie to z uiszczeniem
    >+ zapłaty do skarbowego - 2% wartości, w Twojej propozycji w ogole nie ma o
    >+ tym mowy.

    Widzisz, ja się wielu rzeczy boję.
    Skarbówki, grupowiczów (a ściślej: obtentegowania za pisanie głupot),
    ministra finansów... ;)
    No to staram się *w miarę możności* nie pisać rzeczy nie mających
    miejsca ani zastosowania :) Więc skoro na PCC miejsca nie widzę...

    >+ pozdrawiam

    Wzajem :)

    - Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)

  • 14. Data: 2003-06-24 07:18:49
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Radek S." <r...@i...pl> napisał
    > |

    > rotfl, człowieku a co to ma z PCC wspólnego?

    Slayer, absolutnie nie chce sie spierac, za cienki jestem, aczkolwiek
    uzasadnie moją wypowiedz, mianowicie w PCC w cześci F nalezy m.in. podać
    podstawę opodatkowania określoną zgodnie z art 6 ustawy.

    R.S.

  • 15. Data: 2003-06-24 07:21:21
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

> [...]
    > Nie ma przepisu który nakładałby jakikolwiek obowiązek podatkowy na
    > przekładanie własnych pieniędz/wartości/majątku z jednej kieszeni do

    za to Tobie zdecydowanie naleza sie podziekowania, dzieki Maddy, jestem pod
    wrazeniem

    pozdrawiam
    R.S.