  • 1. Data: 2003-06-23 08:42:04
    Temat: dlaczego mam pracowac dla panstwa skoro panstwo nie pracuje dla mnie
    Od: "queba" <q...@o...pl>

    dlaczego???
    jestem studentem - muzykiem , i wszystkich gowno obchodzi czy powiedza mi o
    tym , lub nie powiedza o tamtym. tak mnie przywitala jedna pani z osrodka
    wspierania przedsiebiorczosci, po czym wyslala do UP oraz US o dalsze
    zapytania. tam , przepraszam ,ze tam wszedlem.... - wszystkich tam obecnych,
    ale chcialem sie tylko dowiedziec czy jako student zakladajac dzialalnosc
    gospodarcza musze placic pieprzony zus, choc niewiem na co, wolalbym
    gromadzic pieniadze na swoim koncie, niz oddawac tym debilom. - nie
    wiedzieli!!!

    druga sprawa z jaka przyszedlem do US i UP to spytac sie czy jako muzyk moge
    sprzedawac licencje na wykorzystywanie swoich utworów w mediach bez
    dzialalnosci gospodarczej. Sliczne panie z PGRowskich okolic pomachaly
    swoimi duzymi glowkami i stwierdzily ze nie znaja sie na tym.

    dlatego pytam sie was moi drodzy,
    moze pomozecie mi w tym pieprzonym swiecie i odpowiecie mi na czesc pytan
    przynajmniej, bo wyjde z siebie.

    czy sa jakies znizki w zusie dla studentow ?

    czy musze placic ten pierd... zus? nie moge zalozyc sobie takiego konta i
    sam gromadzic pieniadze? z checia wydalbym je na inwestycje a nie na laski
    po 80 ktore przyjechaly z syberii i nawet wojny niewidzialy ( mam taka jedna
    znajoma babcie , duzo mi mowila o tamtych czasach a renty dostaje 1600zł)

    no i co z ta licencja? moge czy nie moge wydawac takiej licencji na swoj
    utwor?

    rozpisalem sie troche ale moje zale nadal pozostaja pod czaszka bo czegos w
    tym swiecie nie rozumiem. chcialbym sie dostosowac , ale niewiem czy
    potrafie, moze lepiej bedzie ..... gdzie indziej.

    pozdr. wszystkich
    queba

  • 2. Data: 2003-06-23 09:00:36
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    queba wrote:

    no to prosto:

    :: czy sa jakies znizki w zusie dla studentow ?

    Nie ma,

    :: czy musze placic ten pierd... zus?

    Tak,

    ... nie moge zalozyc
    :: sobie takiego konta i sam gromadzic pieniadze?

    Możesz, z tego co Ci zostanie po opłaceniu m.in. ZUS,

    :: no i co z ta licencja? moge czy nie moge wydawac takiej
    :: licencji na swoj utwor?

    Przypuszczam, że tak, ale podatek i tak będziesz musiał zapłacić.

    spp
    spp(na)op.pl

  • 3. Data: 2003-06-23 10:47:14
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "SPP" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > queba wrote:
    >
    > :: czy sa jakies znizki w zusie dla studentow ?
    > Nie ma,

    Gdzieś słyszałam (znaczy dzwoniło w którymś kościele), że absolwent przez
    rok może nie płacić składek zus, ale szczegółów nie znam żadnych. Może
    zapytaj o to w ZUS, a nie w UP czy US?

    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2003-06-23 11:12:04
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

> [...]
    jedna
    > znajoma babcie , duzo mi mowila o tamtych czasach a renty dostaje 1600zł)

    Z babć to koleś zejdź - mało wiesz o tamtym okresie - ludzie tam w
    spartańskich mrozach cięzko pracowali żeby dostać troche zboza i upiec coś
    co przypominało placek - jedli komosę, chwasty i trawę, stracili dobytek
    całego życia - wielu zginęło przy cięzkich chorobach - nie bylo lekarstw -
    krasc tez nie bylo jak. Te babcie wolałyby walczyć za ojczyznę. Ich
    marzeniem było najeść się do syta przed śmiercią kartofli, jakie dostawały
    świnie. Poczytaj lepiej jakieś książki na ten temat, a nie wyskakujesz z
    taką opinią. I to nie renty zapewne dostaje tyle ta babcia, tylko emerytury
    za przepracowane lata, plus dodatek dla sierot ew. + dodatek kombatancki +
    ew. renta inwalidzka. Myślę, że za te lata cierpienia - należy się im
    przynajmniej spokojna starość. Gwarantuję, że nie chciałbyś się kiedyś
    głodny obudzić przy 40 stopniowym mrozie w baraku. Myślałeś, że Syberia,
    rzeka Amudaria to Bahama???

    Jak jesteś obywatelem - to w następnych wyborach nie głosuj na komunistów
    koleś - daj szansę ludziom myślącym - to prawda ze teraz z 70% wydatków
    socjalnych idzie na pseudokaleków i oszustów, ale dopóki nie naprawią planu
    rozwoju gospodarki nici z Twoich zwolnień na ZUS. Póki co płać - wiedząc, że
    tylko co 4 wpłacona przez Ciebie złotówka trafi tam gdzie powinna. A Twoje
    Państwo gówno obchodzi, że jesteś przedsiębiorczy student i chcesz
    zwolnienia z ZUS i podatków - obcieli Ci już zniżki na PKP i obetną jeszcze
    więcej, a konkurencja nie śpi - studentów coraz więcej - pracy coraz mniej,
    a życie ucieka....

  • 5. Data: 2003-06-24 08:58:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "queba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego???
    > jestem studentem - muzykiem , i wszystkich gowno obchodzi czy powiedza mi
    > tym , lub nie powiedza o tamtym.

    (...)

> [...]
    jedna
    > znajoma babcie , duzo mi mowila o tamtych czasach a renty dostaje 1600zł)

    Wielu ludzi płaci pier* podatki na to, żebyś Ty mógł te swoje studia
    skończyć. A jak dobrze pójdzie, to będziesz na utrzymaniu podatników do
    zasr* śmierci, więc proszę łaskawie, abyś przestał mieć pretensje do całego
    świata, że nie kręci sie wokół Ciebie.

    > rozpisalem sie troche ale moje zale nadal pozostaja pod czaszka bo czegos
    > tym swiecie nie rozumiem. chcialbym sie dostosowac , ale niewiem czy
    > potrafie, moze lepiej bedzie ..... gdzie indziej.

    Tak, zdecydowanie lepiej będzie gdzie indziej, choć byłoby miło, gdybyś
    przed wyjazdem zwrócił kasę za naukę i publiczną służbę zdrowia.

    Pzdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-06-24 10:35:20
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003 10:58:28 +0200, BaLab wrote:

    > Tak, zdecydowanie lepiej będzie gdzie indziej, choć byłoby miło, gdybyś
    > przed wyjazdem zwrócił kasę za naukę i publiczną służbę zdrowia.

    Nie wiem jak jest teraz,ale kiedyś (za komuny) to moja koleżanka (a
    właściwie jej rodzice) musiała zwrócić za naukę na SGPiS'ie...Jak wyszła za
    Belga i wyjechała na stałe do Belgii.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 7. Data: 2003-06-24 15:50:04
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003 13:12:04 +0200, Marg wrote:

    > laski
    > jedna
    >
    > Z babć to koleś zejdź - mało wiesz o tamtym okresie - ludzie tam w
    [ciach....]

    z ust mi wyjąłeś

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org

  • 8. Data: 2003-06-24 18:24:09
    Od: "queba" <q...@o...pl>

    jak sie was tak czyta, to mozna ocipiec !!!
    dziekuje tym, ktorzy mi odpowiedzieli na niektore pytania,
    ale tym ktorzy narzekaja na mnie ze mam swoje zdanie to tylko gratuluje...
    czego?
    ze jestescie tak samo pierdyknieci jak ten caly system w Polsce.
    co do Babci....
    jedna byl;a na syberii, druga siedziala w polsce, wiec moge miec takie
    zdanie jakie tutaj wyrażam, bo mam przynajmniej wiedze z dwoch stron.
    na syberii bylo trudno, ciezko, ale niebylo wojny. tam sie zylo, natomiast w
    polsce nie mozna bylo zyc, bales sie za kazdym razez kiedy ktos strzelal do
    ciebie.

    to mnie swiat ma ksztaltowac , a nie banda cwoków, którzy przystosowali sie
    do tego co panuje.
    To ja mam oddawac za studia?
    ja sie czlowieku ucze na prywatnych, bo na państwowych owszem naucza cie,
    ale po co jak mozna szybciej sie rozkrecic. wiesz czlowieku, ilu karków
    zostalo studentami?
    ty masz wogóle o tym pojecie?
    chyba nie bo jestes zwapnialym pseudodemokratą, któremu wszystko obojętne co
    sie dzieje dookoła. masz dupe i kanape zeby na niej siedziec to siedz, bo
    mieszkanie pewnie dostales ze spoldzielni. miales farta. ja nie mam bo
    urodzilem sie kilka lat pozniej.
    przykro mi

  • 9. Data: 2003-06-24 18:54:05
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > sie dzieje dookoła. masz dupe i kanape zeby na niej siedziec to siedz, bo
    > mieszkanie pewnie dostales ze spoldzielni. miales farta. ja nie mam bo

    Wyjedź, wyjedź i to jak najszybciej. i najlepiej nie wracaj.
    swoje opuszczanie zacznij od pspp.

  • 10. Data: 2003-06-24 21:45:19
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

> [...]
    > czego?
    > ze jestescie tak samo pierdyknieci jak ten caly system w Polsce.

    To po jaką chole** tu jeszcze siedzisz. Wyrobienie paszportu dla studenta
    kosztuje 50 PLN - znajdź sobie jakiś odpowiedni kraj i wyjeżdżaj - nikt Cie
    na sile tu nie trzyma.

> [...]
    > polsce nie mozna bylo zyc, bales sie za kazdym razez kiedy ktos strzelal

    Na Syberii nie bylo wojny? Wiec towarzysz Stalin swoich najwiekszych wrogów
    zsyłał tam, żeby ich obronić przed wojną? W polsce za okupacji można było
    żyć - trzeba bylo sie zapisac na volksdeutscha, nie byc zydem lub cicho
    siedziec (oczywiście ironia z całym szacunkiem) - na Syberii byles, bo Twoj
    ojciec byl lesnikiem - a to sowieci uznali za zagrozenie i profilaktycznie
    wyslali na Sybir. Nie mówie, że w Polsce było lepiej czy gorzej - na Syberii
    zawsze było źle - wyboru nie było - dobrowolnie tam nie jechales, tracac
    dobytek swojego zycia. Sami po Ciebie przyjezdzali. Jednak z tego co wiem to
    nie bylo chetnych na bydlece wagony w ktorych jechali wygnańcy na Sybir.

    > to mnie swiat ma ksztaltowac , a nie banda cwoków, którzy przystosowali
    sie
    > do tego co panuje.

    To czemu nie pojedziesz stad w swiat od tej bandy cwokow?

    > To ja mam oddawac za studia?
    > ja sie czlowieku ucze na prywatnych,

    Jak cie stac na prywatne - moze bys rzucil w cholere te studia - bo
    inteligentniejszy to po nich nie jestes - i zamiast za nie płacić to byś
    opłacał swój ZUS i US - starczyłoby Ci - po co ładować taką kasę w nieuka?

    > bo na państwowych owszem naucza cie,
    > ale po co jak mozna szybciej sie rozkrecic.

    No cos sie szybko nie rozkrecasz - skoro nie potrafisz zalozyc takiej DG
    zeby Ci na ZUS i na podatki starczylo...

    > wiesz czlowieku, ilu karków
    > zostalo studentami?
    > ty masz wogóle o tym pojecie?

    Z pewnością o jednego za dużo...

> [...]
    > sie dzieje dookoła. masz dupe i kanape zeby na niej siedziec to siedz, bo
    > mieszkanie pewnie dostales ze spoldzielni. miales farta. ja nie mam bo

    Mam akademik - studiuje na dziennych - dobrze mi idzie - mam stypendium. Od
    dwóch lat także małą DG ale na ZUS i US to mi starcza od początku - zbieram
    na mieszkanie. Zacznij sie uczyc to tez tak bedziesz mial.

    > przykro mi

    Nie rob z siebie ofiary losu - tak zle ci nie jest jak cie stac na
    prywatne - bo wnioskuje, ze na dzienne sie nie dostales.