  • 11. Data: 2009-11-02 07:51:15
    Temat: Re: przekwalifikowanie wyposażenia w środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009, Tomek wrote:

    > Tak na marginesie, jeśli by uznać że ten sprzęt to nie ŚT (bo chcesz go
    > użytkować
    > krócej niż rok), trzeba by go wpisać w koszty w dacie faktury

    Podstawę prawną poproszę.
    Najlepiej, żeby nie była sprzeczna z art.22d.1 UoPDoOF ;)
    (to jest zapis szczegółowszy, niż zasada zaliczania kosztu "z data
    fatury" z art.22.6b)

    > zamiast w misiącu oddania do użytkowania.

    No właśnie nie.
    W miesiący oddania do użytkowania. Jednak.
    Zakup wyposażenia *nie określa momentu powstania kosztu*!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-02 08:03:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-11-2009 o 08:51:15 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Podstawę prawną poproszę.
    > Najlepiej, żeby nie była sprzeczna z art.22d.1 UoPDoOF ;)
    > (to jest zapis szczegółowszy, niż zasada zaliczania kosztu "z data
    > fatury" z art.22.6b)

    "Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych
    od składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b,"

    czyli od środków trwałych. Jeśli przewidujesz czas używania poniżej
    roku, to nie masz do czynienia ze środkiem trwałym, a więc 22d nie
    ma zastosowania - zostaje tylko 22.6b.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-11-02 11:44:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Nov 2009, Tomek wrote:

> [...]
    >
    > czyli od środków trwałych. Jeśli przewidujesz czas używania poniżej
    > roku, to nie masz do czynienia ze środkiem trwałym, a więc 22d nie

    Wstawiam do kolejki "sprawdzić", bo tuś mnie zagiął.
    Wydawało mi się, że powinno dotyczyć "nietowarów" w ogóle
    (i niewykluczone że mam rację, znaczy że mi się wydawało ;)),
    ale odrębnego przepisu szczegółowego rzeczywiście nie kojarzę.

    pzdr, Gotfryd