  • 1. Data: 2004-02-06 18:43:17
    Temat: przelew do ZUS a termin
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Jeżeli jeszcze nie złożyłem DRA mogę przesłać składki do ZUSu??

    Jeżeli zrobię przelew 10.02. będzie dobrze?? - czy za późno.

    Kiedy jest ostateczny termin składania DRA?? (10 ale włącznie!!!)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-02-06 21:49:22
    Temat: Re: przelew do ZUS a termin
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

    > Jeżeli jeszcze nie złożyłem DRA mogę przesłać składki do ZUSu??
    >
    > Jeżeli zrobię przelew 10.02. będzie dobrze?? - czy za późno.
    >
    > Kiedy jest ostateczny termin składania DRA?? (10 ale włącznie!!!)

    Jak dla mnie to jest za mało danych ...
    jaki termin ( w zależnośći od rodzaju działalności )

    ale jeśli jesteś prowadzącym działalność i nie chesz stracić chorobowego ( o
    ile ja masz) to taki masz termin
    i lepiej się nie spóźniać ani nie zaniżać wpłat nawet o 1 grosz :-)

  • 3. Data: 2004-02-06 22:02:34
    Od: Lech<k...@w...pl>

    Morzesz wysłać kasę wcześniej tylko po co?
    Termin DRA do x-tego włącznie.
    Jeśli wyśles kasę załóżmy dziesiątego a taki termin jest dla Ciebie
    właściwy to musisz uważać na jedno, że składka nie dojdzie na czas i
    wypadniesz z chorobowego. O tym ZUS Cię nie poinformuje, dowiesz
    się jak, odpukać w przeciagu 6 mcy od wypadniecia zachorujesz i
    uznaja że zasiłek Ci się nie należy.
    Lech

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-06 22:21:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, Lech wrote:
    [...]
    >+ Jeśli wyśles kasę załóżmy dziesiątego a taki termin jest dla Ciebie
    >+ właściwy to musisz uważać na jedno, że składka nie dojdzie na czas i
    >+ wypadniesz z chorobowego.

    Sprzeciw.
    *O ile wysle* do 10 !
    Nie mylić proszę z wpłatami na Giro Składka: bo to jest *wpłata
    gotówkowa* (przekaz) która wędruje na konto w Banku Pocztowym
    i dopiero stamtąd (a tam się pojawi dopiero następnego dnia !)
    jest przelewana do ZUSu.
    "Normalny" przelew do ZUS jest IMHO OK (z datą nadania 10.).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-06 22:55:19
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

> [...]
    > jest przelewana do ZUSu.
    > "Normalny" przelew do ZUS jest IMHO OK (z datą nadania 10.).

    Ja tam ne wiem ....
    ale nawet na poczcie kiedyś ZU$ mał priorytet

  • 6. Data: 2004-02-07 10:46:58
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > "Normalny" przelew do ZUS jest IMHO OK (z datą nadania 10.).

    Jest na pewno OK. Liczy sie data obciazenia konta platnika, podobnie jak
    w przypadku naleznosci podatkowych.

    marekz

  • 7. Data: 2004-02-07 18:25:54
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Dziękuję za podpowiedzi, moj termin to oczywiście 10-ty,
    a przelew wyślę z konta bankowego.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-02-07 18:41:37
    Od: s...@t...pl

    > Jest na pewno OK. Liczy sie data obciazenia konta platnika, podobnie jak
    > w przypadku naleznosci podatkowych.
    >
    > marekz

    Z tego co wiem to liczy sie data kiedy pieniadze wplyna na konto ZUS-u. I tak
    jesli ktos ma termin do 10 to musza byc dotrzec najpozniej 10 (no chyba, ze cos
    sie zmienilo). Jesli zrobisz przelew 10 ale pozno i pieniadze dojda na konto 11
    danego miesiaca to jest to juz wplata po terminie. Nie liczy sie ze masz
    dtempek 10. I wlasnie na pocztowych kontach giro trzeba wplacac najpozniej 9 bo
    pieniadze przelewaja na drugi dzien, wiec jesli nawet wplacisz tam pieniadze 10
    rano to i tak dotra 11. Nie wiem jak jest w innych "normalnych" bankach, ale
    pewnie tez sa jakies godziny przelewania (ksiegowania) pieniedzy.

  • 9. Data: 2004-02-07 22:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004 s...@t...pl wrote:

    [... marekz ...]
> [...]
    [...]
    >+ Z tego co wiem to liczy sie data kiedy pieniadze wplyna na konto ZUS-u.

    SKĄD to wiesz ? :)

    >+ I tak
    >+ jesli ktos ma termin do 10 to musza byc dotrzec najpozniej 10 (no chyba, ze cos
    >+ sie zmienilo).

    AFAIK właśnie NIC się nie zmieniło :)
    Przy realizacji umów cywilnych (płacisz kontrahentowi) liczy się
    data wpływu, przy realizacji opłat urzędowych liczy się data
    wydania dyspozycji. AFAIK oczywiście :)

    >+ Jesli zrobisz przelew 10 ale pozno i pieniadze dojda na konto 11
    >+ danego miesiaca to jest to juz wplata po terminie. Nie liczy sie ze masz
    >+ dtempek 10.

    Możesz CZYMŚ uzasadnić ? Jakiś wyrok, interpretacja, choćby najlichsze
    pismo z ZUSu na przykład ? ;)

    >+ I wlasnie na pocztowych kontach giro trzeba wplacac najpozniej 9 bo
    >+ pieniadze przelewaja na drugi dzien, wiec jesli nawet wplacisz tam pieniadze 10
    >+ rano to i tak dotra 11.

    Ale one dotrą w następnym dniu DO WYSŁANIA (czyli dopiero na konto
    wysyłajacego !), a nie ZOSTANĄ PRZELANE co podkreślałem !!
    "Giro składka" to "dwa w jednym" - ze wszystkimi konsekwencjami
    tego faktu: PP załatwia za ciebie obsługę wpłaty gotówkowej
    i dokonanie przelewu, w zamian zgodnie z regulaminem *przetrzymując*
    twoje pieniądze. Tak ma być. Godzisz się na zapłatę obsługi
    przetrzymaniem twoich pieniędzy.

    >+ Nie wiem jak jest w innych "normalnych" bankach, ale
    >+ pewnie tez sa jakies godziny przelewania (ksiegowania) pieniedzy.

    IV sesja Eliksiru, w sporej częsci banków (wszystkich ?) sesja
    specjalna, "ZUS only". Coś koło 17 jak mnie pamięć nie myli
    (można zajrzeć do FAQ jakiegoś banku internetowego :)).

    O ile wiem - do zaksięgowanie ("ważności") wpłaty nie ma nic.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-08 18:15:20
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > SKĄD to wiesz ? :)
    Co prawda nie do mnie było to pytanie ale napisze co wiem.
    Przelałem 10 z mbanku (termin do 10). Poszedłem na chorobowe. Nie wypłacili.
    im pieniądze wpłynęły 11. Musiałem dokumentować wpłatę wydrukiem
    potwierdzenia kiedy wyszły z mojego konta pieniądze i pisac jakieś chore
    podanie do zus. no i czekac na pieniądze. Ale się doczekałem.

    --
    PawełJ