  • 1. Data: 2005-08-13 16:56:11
    Temat: przelewy z konta na konto
    Od: Straight <s...@o...pl>

    Witam,

    Od jakiegos czasu niepokoi minie pewna sprawa. Czasami a własciwie dosyć
    często korzystam z działalności gospodarczej kolegi w celu załatwiania
    własnych spraw, tzn. ja organizuje całkowicie sam swój biznes a on jako
    jego firma wystawia faktury i przyjmuje kase. Po wypłynięciu pieniędzy
    za jakąś "moją" fakture na jego konto firmowe, on robi odrazu przelew na
    moje konto prywatne. Są to zawsze faktury sprzedażowe. Ja potem z tego
    spłacam np. hurtownie i na dzień 20 i 25 przelewam mu spowrotem kase na
    podatek i vat.Zarobek zostaje u mnie. Jak to wygląda w świetle prawa
    podatkowego ?? Przez jakies 18 miesiecy "dostałem" od jego firmy ok. 400
    000 pln (zaznaczam ze to nie czysty zysk) - czesc poszła na oplaty,czesc
    spowrotem wrocila na podatek i vat - czy już powinienem zacząć sie
    Poważnie bać ??? Jak US moze zdefinniowac te przelewy gotówki ?? W moim
    rocznym PIT'ie nie uwzględnilem tych przychodów. Szczerze mówiać to na
    początku nie pomyśleliśmy o tym........

    Pozdrawiam

    S.

  • 2. Data: 2005-08-13 17:26:54
    Temat: Re: przelewy z konta na konto
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 13 Aug 2005 18:56:11 +0200, Straight napisał(a):

> [...]
    > Poważnie bać ??? Jak US moze zdefinniowac te przelewy gotówki ?? W moim
    > rocznym PIT'ie nie uwzględnilem tych przychodów. Szczerze mówiać to na

    Mocno powinieneś zacząć się bać !! Nie żartuję. Kolega zresztą też. Jest to
    typowy przykład firmanctwa - przestępstwo skarbowe.
    Polecam lekturę Kodeksu Karnego Skarbowego, Ordynacji Podatkowej.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-08-13 17:31:58
    Od: Straight <s...@o...pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Mocno powinieneś zacząć się bać !! Nie żartuję. Kolega zresztą też. Jest to
    > typowy przykład firmanctwa - przestępstwo skarbowe.
    > Polecam lekturę Kodeksu Karnego Skarbowego, Ordynacji Podatkowej.

    Właśnie zaczeliśmy zdawać sobie z tego sprawe - choc de facto zaplacilem
    podatek i vat. Jak to mozna teraz szybko i bezpiecznie uregulowac ??

  • 4. Data: 2005-08-13 18:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, Straight wrote:

> [...]
    > firma wystawia faktury i przyjmuje kase. Po wypłynięciu pieniędzy za jakąś

    Dotąd można by IMO się bronić.

    > on robi odrazu przelew na moje konto prywatne.
    > Są to zawsze faktury sprzedażowe. Ja potem z tego spłacam np.
    > hurtownie

    No pięknie. A *twój dochód* jak jest wykazany ?
    Mam na myśli "zarobek który zostaje u ciebie".
    Kim w jego firmie jesteś ?

    > podatek i vat - czy już powinienem zacząć sie Poważnie bać ??? Jak US moze
    > zdefinniowac te przelewy gotówki ??

    Dywaguję sobie luzem że jakby to miała być zaliczka na *następny*
    zakup w hurtowni to może... ale układ w ty płacisz firmie (ROTFL)
    "na podatki"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-13 19:07:14
    Od: Straight <s...@o...pl>

    <ciach>

    > No pięknie. A *twój dochód* jak jest wykazany ?
    > Mam na myśli "zarobek który zostaje u ciebie".
    > Kim w jego firmie jesteś ?

    Nikim ;-)

    > Dywaguję sobie luzem że jakby to miała być zaliczka na *następny*
    > zakup w hurtowni to może... ale układ w ty płacisz firmie (ROTFL)
    > "na podatki"...

    Załamałem sie..... po przeanalizowaniu wychodzi na to ze musialbym
    jeszcze raz zaplacic podatek od dochodu (tym razem mojego, bo tamten
    zaplacilem jako tamta firma) + reszta kasy na zakupy jako darowizna. A
    co z kasa ktora mu przelewalem spowrotem na oplate podatku i vat ??

  • 6. Data: 2005-08-13 19:09:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 18:56, gdy Straight napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Poważnie bać ??? Jak US moze zdefinniowac te przelewy gotówki ?? W moim
    > rocznym PIT'ie nie uwzględnilem tych przychodów. Szczerze mówiać to na
    > początku nie pomyśleliśmy o tym........

    Jak już koledzy powiedzili, teoretycznie powinieneś się bać. Ja Cię jednak
    uspokoję nieco: Jeżeli nikt nie doniesie, to jest spora szansa, że kontroli
    nie będzie i nikt się nie zorientuje. A nawet jak będzie kontrola, to
    niekoniecznie muszą zauważyć (no chyba, że z TEGO powodu przyjdą).

    W każdym razie, na przyszłość nie należy wykonywać dziwnych ruchów przez
    konto firmowe. Od tego jest konto prywatne. Jeżeli kolega ma klasyczną DG
    na PKPiR, to może sobie dowolnie przelewać na konto firmowe i z powrotem.
    Jak przyjdzie kasa od klienta, to on sru na własne, a potem z własnego do
    Ciebie. I odwrotnie podatki.

    Oczywiście w tytule przelewu prywatnego, niech nie pisze że za FV taką a
    taką, ale np. za Usługi Szeksułalne (są nieopodatkowane) i w razie czego
    wyjaśnia, że jesteś jego osobistą dziwką :). Najlepiej też, jak te przelewy
    nie będą odpowiadały wprost ruchom na koncie firmowym.

    Oczywiście całość nie daje pełni bezpieczeństwa, ale w kraju
    Zalegalizowanego Urzędu wymuSzania haraczy nie ma za dużo możliwości.

    Jeżeli tych akcji jest więcej, może warto unormować to prawnie
    Umową-Zleceniem?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2005-08-13 19:20:34
    Od: Straight <s...@o...pl>

> [...]
    > Zalegalizowanego Urzędu wymuSzania haraczy nie ma za dużo możliwości.
    >
    > Jeżeli tych akcji jest więcej, może warto unormować to prawnie

    Wlasnie uslyszalem podobna opinnie, ze najlepiej wykonywac takie
    operacje poprzez konta prywatne.
    Martwi mnie to, ze od jakiejś kwoty banki mają obowiązek zgłaszać od US
    wpłate. Sprawdzalem historie i byly wplaty 60k,30k itp...
    Z U-Z musiałbym zapłacić 2x podatek - raz za moja część przychódu tamtej
    firmy i drugi raz juz za moj jako ja - to jest jakas paranoja....

  • 8. Data: 2005-08-13 20:04:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005 21:20:34 +0200, Straight <s...@o...pl> wrote:

    >Z U-Z musiałbym zapłacić 2x podatek - raz za moja część przychódu tamtej
    >firmy i drugi raz juz za moj jako ja - to jest jakas paranoja....
    Ktos Cie oszukal :)
    U-Z z Toba bylaby kosztem dla Twojego znajomego. Podatek od kwoty U-Z
    zaplacilbys tylko raz. Precyzujac - Ty bys zaplacil ale to znajomy
    mialby obowiazek go odprowadzic do US.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 9. Data: 2005-08-13 20:34:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > W każdym razie, na przyszłość nie należy wykonywać dziwnych ruchów przez
    > konto firmowe. Od tego jest konto prywatne.

    Pytam po dobroci - PO CO ?

    > Jeżeli kolega ma klasyczną DG
    > na PKPiR, to może sobie dowolnie przelewać na konto firmowe i z powrotem.

    Tak.

    > Jak przyjdzie kasa od klienta, to on sru na własne, a potem
    > z własnego do Ciebie.

    W życiu. Będzie działało dopóki z jakiegoś innego powodu US nie
    zaplikuje kontroli. Przy tych sumach IMO jest to możliwe.

    > I odwrotnie podatki.

    Tristan, zlituj się...
    Dlaczego nie "normalnie" ???

    [...]
    > Jeżeli tych akcji jest więcej, może warto unormować to prawnie
    > Umową-Zleceniem?

    No właśnie.
    Firma daje zaliczkę na zakup ze zleceniem wykonania zakupu...
    i już... a "zarobek" przestaje być "zarobkiem" i staje się
    zupełnie legalnym wynagrodzeniem "od firmy" - JEDYNYM
    przelewanym od prowadzącego DG dla zleceniobiorcy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-08-13 20:37:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, Straight wrote:

    > Martwi mnie to, ze od jakiejś kwoty banki mają obowiązek zgłaszać od US
    > wpłate.

    AFAIK nie do US do Genralnego Inspektora Czegoś Tam :] - chodzi
    o zapobieganie praniu brudnych pieniędzy, finansowania terrorystów
    i inne takie.

    > Z U-Z musiałbym zapłacić 2x podatek - raz za moja część przychódu tamtej
    > firmy i drugi raz juz za moj jako ja - to jest jakas paranoja....

    Paranoja. Już ci wyłożyli że twoja ;)
    Natomiast prawdą jest iż w zależności od twojego "zarobku" mogłoby
    być prościej założyć własną DG (z 19% liniowego podatku).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)