  • 1. Data: 2005-08-13 09:17:34
    Temat: Jaki zysk ?
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Kupuję towar za 100 zł a sprzedaję za 108 zł, ile mam "czystego" zysku
    uwzględniając VAT i podatek dochodowy ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-08-13 09:30:49
    Temat: Re: Jaki zysk ?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kupuję towar za 100 zł a sprzedaję za 108 zł, ile mam "czystego" zysku
    > uwzględniając VAT i podatek dochodowy ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    Jaka stawka vat i jaki podatek ?Rozumiem ,że DG więc progresywny czy
    liniowy?
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-08-13 09:35:44
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kupuję towar za 100 zł a sprzedaję za 108 zł, ile mam "czystego" zysku
> [...]
    Ps...sorry ,ze drugi post-kwot wyżej sa netto czy z vatem?

  • 4. Data: 2005-08-13 10:27:16
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Kwoty są brutto, VAT 22%.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2005-08-13 10:41:41
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kupuję towar za 100 zł a sprzedaję za 108 zł, ile mam "czystego" zysku
> [...]

    Krótko 100/122%= 81,97(netto)
    108/122%= 88,52(netto)
    Przychód 7,45 * podatek nie wiem jaka skala Cie interesuje bo jeśli
    progersywny to są progi i kwota wolna jeśli liniowy od pierwszej złotówki
    19%,zakładając ,że liniowy to zostaje Ci 6 ,03 zysku:)...vat nie wpływa tu
    na nic ,bo odprowadzasz różnićę między należnym a naliczonym...zawsze możesz
    mieć niższy przychód jeśli masz koszty ..jeśli są wieksze niż zysk wtedy
    powstaje strata i nie płacisz podatku.To chyba tyle w wersji
    skondensowanej:)
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2005-08-13 11:08:02
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Jeśli nie mam kosztów to razem z podatkami i z vatem to ile mi zostanie ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2005-08-13 14:13:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 11:17, gdy Jacek napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Kupuję towar za 100 zł a sprzedaję za 108 zł, ile mam "czystego" zysku
    > uwzględniając VAT i podatek dochodowy ?

    Zakładając, że jest to typowy PIT + VAT z uwzględnianiem KUP, to masz:

    100zł + 22% = 100zł + 22zł
    108zł + 22% = 108zł + 23,76zł

    VAT: 23,76 - 22 = 1,76zł do urzędu trzeba odprowadzić na konto VAT

    PIT: 108 - 100 = 8zł dochodu * 19% (zakładając, że jesteś w I progu)
    = 1,52 zł do urzędu na konto PIT

    Zarabiasz więc: 8zł - 1,52 = 6,48zł na piwo.

    Oczywiście, teraz tak:

    * możesz mieć inne koszty, np. wysyłkę, które odejmujesz od tych 8zł przed
    policzeniem podatku.

    * istnieje kwota zwolniona od podatku, więc co innego, jeśli jest to 8zł
    miesięcznie, a co innego, jak 8zł na sekundę.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2005-08-15 11:42:34
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > VAT: 23,76 - 22 = 1,76zł do urzędu trzeba odprowadzić na konto VAT
    Co zaokrąglasz do pełnych zł. przy takich kwotach ma to psore znaczenie :)
> [...]
    > * istnieje kwota zwolniona od podatku, więc co innego, jeśli jest to 8zł
    > miesięcznie, a co innego, jak 8zł na sekundę.

    No i jeszcze mając dg nalezy pamiętać o zus-ie. jeżeli jest tylko składka
    na zdrowotne to przy tej kwocie zarobku nie zapłacisz nic podatku
    dochodowego do skarbowego a jedynie vat. No ale za to zapłacisz zdrowotne w
    wysokości ok. 150 zł.
    czyli jestes w plecy ok 144 zł.
    No a jak masz tylko dg bez atatu to musisz zapłacić składkę do zus w pełnej
    wysokości czyli ok 700 zł.

    Tu jest chyba za mało danych żeby to policzyć :)

    --
    PawełJ