eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeniesienie z wyposażenia ->ulepszenie środka trwałego › Re: przeniesienie z wyposażenia ->ulepszenie środka trwałego
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeniesienie z wyposażenia ->ulepszenie środka trwałego
    Date: Thu, 9 Nov 2006 01:20:39 +0100

    On Wed, 8 Nov 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Oczywiście, że był wart <1500 - ale choćby dla porządku, "gdzieś" takie
    > rzeczy zawsze ujmuję.

    Wolno. IMO jak nie trzeba to nie trzeba. Ale wolno :)

    > Również dla porządku, chciałym rozpocząć amortyzację komputera za 6500 w
    > całości, taz, z tym dyskiem. A także z jeszcze jednym elelmntem, dotąd
    > oddzielnie pracującym - nagrywarką DVD. Dlaczego miałbym nie odzwierciedlić
    > w majątku całego kompletu?

    Nie widzę przeciwwskazań.

    > Tylko nie wiem do końca, jak:-)

    Przedstawię co mi wychodzi z ustawy:
    1. dysk i DVD były kupione celem "przyłączenia" do innego komputera.
    W związku z przepisem o "ulepszeniu", ze względu na <3500, nie
    stanowią ulepszenia podatkowego i idą w koszt. Uprzedzając Twoje
    "dla porządku" :) zastrzegam że *IMO* ustawa nie dopuszcza ujmowania
    w "ulepszeniach" wydatków <3500 zł, tam jest wyraźnie "uważa się
    za ulepszone gdy...", nie ma "podatni może..."! - acz jak
    podejrzewam nikt się nie przyczepi ew. "doliczenia" wydatku
    <3500 zł do WP.
    2. Dysk i DVD celem założenia do nowego kompa zostają "odłączone".
    Wartość "odłączonych" rzeczy określa się proporcjonalnie do
    stopnia zamortyzowania ST, przepis NIE przewiduje wyjątku dla
    odłączania części które NIE stanowiły "ulepszenia"!
    Jak ten pierwszy komp był zamortyzowany, to wartość owa wynosi
    zero.
    3. Dysk o wartości zero i DVD o wartości zero wchodzą w skład
    nowego kompa...

    Co przemawia przeciw?
    :)
    Większość przepisów jest w art.22g.