    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przenosiny DG
    Date: Tue, 11 Apr 2006 13:03:56 +0200

    mvoicem wrote:

    > no ale jak prowadziłem dg w mieszkaniu rodziców, mając tylko umowę
    > użyczenia, nikt o wyższy podatek nie prosił (inna sprawa że nie
    > obnosiliśmy się z tym że siediba dg jest w mieszkaniu). czy to było
    > niezupełnie koszerne, czy też kwestia wynajmu to zupełnie co innego?

    Formalnie to jest tak, że jeśli tylko część pokoju wykorzystujesz na DG
    to nie ma zmiany podatku. Może zapisz to w umowie wynajmu. Jak
    wynajmujący zna się na przepisach to się zgodzi. Jak się nie nie zna to
    będzie się bał. Tym bardziej, że Urząd Skarbowy będzie miał większe od
    niego możliwości skontrolowania czy przypadkiem nie zająłeś całego
    pokoju.