  • 1. Data: 2005-09-22 05:40:31
    Temat: przysluga kolezenska + gratyfikacja - pytanie
    Od: jabol <akwajabol@_WYWALTO_plusnet.pl>

    witam

    uprzejmie prosze o podanie przepisow itp itd dotyczacych "jak w temacie"

    chodzi mi dokladnie o to:

    - czy pieniadze z otrzymane w taki spsob podlegaja podatkowi (ewent.
    jakiemu)
    - czy jest jakies ograniczenie ilosciowo-czasowe np w ciagu miesiaca czy
    tez roku w swiadczeniu takich przyslug

    -czy nie majac dzialnosci gosp mozna cos takiego "czynic" i w zwiazku z
    tym podpkt 2

    z gory dziekuje za wszelkie linki i inne informacje
    --
    radek jablonski - jabol - Lodz
    mail: akwajabol(MAUPA)plusnet.pl

  • 2. Data: 2005-09-22 08:53:02
    Temat: Re: przysluga kolezenska + gratyfikacja - pytanie
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "jabol" <akwajabol@_WYWALTO_plusnet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > tym podpkt 2
    >
    > z gory dziekuje za wszelkie linki i inne informacje

    Bez podania co jest przedmiotem tejze przyslugi ciezko bedzie z uzyskaniem
    odpowiedzi.

  • 3. Data: 2005-09-22 09:08:42
    Od: jabol <akwajabol@_WYWALTO_plusnet.pl>

    > Bez podania co jest przedmiotem tejze przyslugi ciezko bedzie z uzyskaniem
    > odpowiedzi.

    przedmiotem bedzie zlozenie zestawu do CO2 (system nawozenia dwutlenkiem
    wegla roslin akwariowych). zazwyczaj sklada sie on z 3 podst. czesci:

    - butli cisnieniowej
    - reduktora
    - dyfuzora

    wszystkie ww moge zakupic w sklepie na paragon czy tez fakture

  • 4. Data: 2005-09-22 09:34:33
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiemu)
    > - czy jest jakies ograniczenie ilosciowo-czasowe np w ciagu miesiaca czy
    W prawie podatkowym nie ma pojecia "przysluga kolezenska"
    IMO jesli chcesz by wszystko bylo "legalne" to zawsze mozecie zawrzec
    stosowna umowe.
    Nalezy jednak pamietac, ze jesli to skladanie wspomnianych urzadzen jest
    czynnoscia zarobkowa swiadczona regularnie to swiadczadcy de facto dziala w
    szarej strefie.
    Wynagrodzenie z tytulu otrzymanej umowy podlega oczywiscie podatkowi
    dochodowemu - w jakiej formie? zalezy od tego czy umowa zostanie zawarta czy
    wszystko odbedzie sie "na lewo".
    W najgorszym wypadku: opodatkowanie dochodów z nieujawnionych zródel.

    Polecam Kodeks Cywilny tytul 15
    oraz ustawe o podatku dochodowym od osób fizycznych:

    Art. 10. 1. Zródlami przychodów sa:

    1) stosunek sluzbowy, stosunek pracy, w tym spóldzielczy stosunek pracy,
    czlonkostwo w rolniczej spóldzielni produkcyjnej lub innej spóldzielni
    zajmujacej sie produkcja rolna, praca nakladcza, emerytura lub renta,

    2) dzialalnosc wykonywana osobiscie,

    3) pozarolnicza dzialalnosc gospodarcza,

    4) dzialy specjalne produkcji rolnej,

    5) nieruchomosci lub ich czesci,

    6) najem, podnajem, dzierzawa, poddzierzawa oraz inne umowy o podobnym
    charakterze, w tym równiez dzierzawa, poddzierzawa dzialów specjalnych
    produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego skladników na cele
    nierolnicze albo na prowadzenie dzialów specjalnych produkcji rolnej, z
    wyjatkiem skladników majatku zwiazanych z dzialalnoscia gospodarcza,

    7) kapitaly pieniezne i prawa majatkowe, w tym odplatne zbycie praw
    majatkowych innych niz wymienione w pkt 8 lit. a)-c),

    8) odplatne zbycie, z zastrzezeniem ust. 2:

    a) nieruchomosci lub ich czesci oraz udzialu w nieruchomosci,

    b) spóldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu mieszkalnego lub uzytkowego
    oraz prawa do domu jednorodzinnego w spóldzielni mieszkaniowej,

    c) prawa wieczystego uzytkowania gruntów,

    d) innych rzeczy,

    - jezeli odplatne zbycie nie nastepuje w wykonaniu dzialalnosci gospodarczej
    i zostalo dokonane w przypadku odplatnego zbycia nieruchomosci i praw
    majatkowych okreslonych w lit. a)-c) - przed uplywem pieciu lat, liczac od
    konca roku kalendarzowego, w którym nastapilo nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy - przed uplywem pól roku, liczac od konca miesiaca, w którym
    nastapilo nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnosza sie do kazdej z
    osób dokonujacej zamiany,

    9) inne zródla.

  • 5. Data: 2005-09-22 10:25:08
    Od: jabol <akwajabol@_WYWALTO_plusnet.pl>

    > W prawie podatkowym nie ma pojecia "przysluga kolezenska"

    hmmmmmmm...ale takie sformulowanie wystepuje w jakis przepisach???
    chodzi o to ze swego czasu glosno bylo o sprawie pana Jana Parysa (tego
    bylego polityka) ktory wlasnie na podstawie ww "formuly" tzn "przyslugi
    kolezenskiej" skladal komputery. dzieki temu placil mniejsze podatki czy
    tez w ogole ich nie placil (tego wlasnie nie pamietam a w sieci nic nie
    moge znalezc, ale na pewno byla to jakas sztuczka podatkowa :)). w
    zwiazku z tym ze robil to na dosc pokazna skale w koncu doczepil sie do
    niego urzad skarbowy-w kazdym razie wpadl w tarapaty..a ja w takowe nie
    chce popasc :)), nie zamierzam takze ocierac sie o karte podatkowa bo
    ewentualnie te przyslugi i ich ewentualna gratyfikacja nie pokryly by
    "zdrowotnego" w kwocie bodajze ostatnio 150 zl.

    > Nalezy jednak pamietac, ze jesli to skladanie wspomnianych urzadzen jest
    > czynnoscia zarobkowa swiadczona regularnie to swiadczadcy de facto dziala w
    > szarej strefie.

    no wlasnie :)) dlatego sie takze pytalem - ile razy mozna to zrobic:))
    czyli co de facto oznacza regularnosc

  • 6. Data: 2005-09-22 21:19:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Sep 2005, jabol wrote:

    > przedmiotem bedzie zlozenie zestawu do CO2

    AFAIK nie ma zwolnień dla czynności o charakterze usług (z podatku
    dochowoego).
    O ile "rzeczy" lub "prawa" miewają różniste zwolnienia - np.
    darowizna do 1000 zl(/5 lat !) jest zwolniona z podatku - to
    zwolnienia dla czynności usługowej nikt nie wskazał.
    Zawsze ktoś jest opodatkowany :(
    Natomiast JAK opodatkować taką czynność jak wyżej żeby nie
    oberwać jeszcze ZUSem... to też nie wiem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-23 09:47:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 22-09-2005 23:19, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Zawsze ktoś jest opodatkowany :(
    > Natomiast JAK opodatkować taką czynność jak wyżej żeby nie
    > oberwać jeszcze ZUSem... to też nie wiem :]

    umowa o dzielo? chyba dalej nie podlega pod ZUS