    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie do biznesmenow o forme platnosci
    Date: Thu, 3 Feb 2005 20:38:42 +0100

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jacek <n...@w...pl> wystukał[a]:
    > W uproszczeniu: jeżeli jest to nowy klient to wolno przyjąć gotówkę
    > do kwoty stanowiącej równowartość 3000 Euro (kwota oczywiście
    > brutto z VAT). Jeżeli jest to klient, z którym już były wcześniej
    > obroty to tylko 1000 Euro. W razie nie przestrzegania tego można
    > oberwać surową karę. Jak się boisz, że klient nie zapłaci to weź
    > przedpłatę przelewem (ale wtedy on się będzie bał, że towaru nie
    > dostanie).

    A w tamtym roku nie zmieniły się przepisy w tym zakresie? Teraz to
    chyba gotówką można płacić do 15000 EURO. I to chyba jest tylko
    ograniczenie do jednorazowej wpłaty, czyli dziś max 15 tyś, jutro drugie
    15 tyś. Niestety nie udało mi się znaleźć podstwy prawnej tego. Może
    znawcy prawa się tu wypowiedzą czy mam rację czy nie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #