    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie do biznesmenow o forme platnosci
    Date: Fri, 04 Feb 2005 10:17:33 +0100

    Darek wrote:

    > witam
    >
    > prowadze dzialalnosc gospodarcza jako jednoosobowa firma. "rzeczy" ktore
    > sprzedaje sa dosyc drogie (5-20 tys zl.) i klienci domagaja sie przelewu
    > jako formy platnosci (odbiorcami sa glownie firmy). wiem ze w wielu
    > przypadkach decyduje to o rezygnacji klienta z kupna towarow u mnie (mimo
    > bardzo otrakcyjnych i konkurencyjnych cen). niezaplacenie przez jednego
    > klienta za towar jest dla mnie niedopuszczalne finansowo. czy jest sposob
    > aby polaczyc platnosc przelewem z niewielkim ryzykiem ewentualnej straty ?
> [...]

    Widzisz ... to naprawde zalezy od tego CO sprzedajesz i KTO kupuje.

    AGH prawie na pewno nie zaplaci za "proforme", dopoki nie dostanie
    towaru.

    To muslaloby byc co naprawde wyjatkowo atrakcyjnego..

    Rozgladnij sie ew za "ubezpieczeniem".. nie wiem
    czy to nie za male kwoty..

    Weksel jest zabezpiczeniem, ale znow...
    naszpani kwesto by mnie wysmiala, gybym zaproponowal,
    ze poreczymy ci wekslem...

    Spojrz na to tak..
    5 000 to w sumie niewielka kwota..
    taki "kredyt" kupiecki to jednym podpisem bez zadnej formalnosci
    zalatwiam Taki mamy rynek..

    Boguslaw