    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie o ZUS dla studenta - tak, czytalem archiwum
    Date: Wed, 6 Jul 2005 22:21:03 +0200

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Piotrek
    > skonczyl mi sie okres probny (umowa zlecenie) i pracodawca
    > zaoferowal mi umowe o prace. Przy czym wg niego przez pewien okres
    > moze nie placic ZUSu, gdyz jestem studentem. O ile sie niegdys
    > orientowalem ZUSu student placic nie musi, o ile jest to umowa
    > zlecenie.

    Myli się. Ty masz rację.
    Jeżeli jesteś pracownikiem (a nie zleceniobiorcą) podlegasz
    ubezpieczeniom tak samo jak każda inna osoba. Nieważne czy jesteś
    studentem czy nie. Od pensji brutto będą pobierane składki ZUS. O ile
    część idzie na twoją emeryturę/rentę to reszta na.. nowe rezydencje i
    'konferencje' NFZ (no, część do służby zdrowia trafia).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --