  • 1. Data: 2010-01-14 12:44:00
    Temat: rachunek bankowy kilka pytan
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    1. Zamierzam przejsc na rachunek osobisty w firmie, w rachunku mam kartę ze
    zwrotem 1 %, czy zwrot tego 1%
    bedzie traktowany jako przychod z DG czy mam to olac? (absurd)

    2. Jako ze jestem 'trollem bankowym' mam rachunki firmowe w kilku bankach i
    zaobserwowalem pewna niekonekwencje,
    otóż różne banki przysylaja na koniec roku info o saldzie konta oraz o tym
    ze to robia zgodnie z ustawa o rachunkowosci
    i teraz najlepsze,
    niektore banki pisza -np BZWBK- ze jak nie zglosze ze cos mi nie pasuje to
    uznaja ze jest wszystko dobrze z kolei niektore
    -np. MERITUM- że ustawa nie przewiduje "akceptu milczącego" i prosza o
    potwierdzenie stanow (akurat bo bede wysylac haha, mogli by bezczelni
    dolaczyc koperty zwrotne)

    jak to wkoncu jest

  • 2. Data: 2010-01-14 13:29:57
    Temat: Re: rachunek bankowy kilka pytan
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-01-14 13:44, wspolna-flaszka.pl pisze:

> [...]
    > -np. MERITUM- że ustawa nie przewiduje "akceptu milczącego" i prosza o
    > potwierdzenie stanow (akurat bo bede wysylac haha, mogli by bezczelni

    Z tego co wiem, to faktycznie nie ma akceptu milczacego, ale z drugiej
    strony ty nie masz obowiazku potwierdzac im tego salda (troche to
    absurdalne, ale trudno).

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-01-14 13:45:56
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Z tego co wiem, to faktycznie nie ma akceptu milczacego, ale z drugiej
    > strony ty nie masz obowiazku potwierdzac im tego salda  (troche to
    > absurdalne, ale trudno).

    Jak rozumiem ustawa o rachunkowości nie przewiduje "akceptu
    milczącego", a takim wypadku zachodzi pytanie, czy ta ustawa mnie
    obowiązuje, czytasz art. 2 ustawy (
    http://www.mf.gov.pl/_files_/rachunkowosc/akty_prawn
    e/ustawa_o_rachunkowosci.pdf
    ) i już wiesz, że jej zapisy cię do niczego nie zobowiązują.
    Jeszcze nigdy nie odesłałem akceptu.