    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rachunki do umowy za wynajęcie mieszkania - pomocy
    Date: Wed, 29 Nov 2006 22:57:35 +0100

    On Wed, 29 Nov 2006, Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] wrote:

    > trochę OT ale związane z tematem

    > Hmm, o ile pamietam na grupie panuje pogląd, że podstawą zapłaty - jak to
    > nazywasz - jest UMOWA, nie rachunek.

    Może do tej sprawy się nie odniosę (przezornie, żeby wątek nie rozpadł
    się na kilka tematów). Prawdą jest, że księgowa pewnie by się złapała
    za głowę że ktoś przekręca jej słowa :) i że poszło pewnie o to, iż
    podstawą *zaksięgowania* kosztu jest... najlepiej rachunek :)
    Inna rzecz, że umowa może przewidywać iż zapłata następuje na podstawie
    rachunku i mógł to być skrót myślowy.

    > Bo nawet jeśli nie otrzymasz w
    > ustalonym terminie rachunku, a obowiazek zapłaty wynika z umowy to zapłacić
    > i tak musisz w terminie ustalonym w umowie.

    Zgoda.
    IMO można ścigać zobowiązanego do wystawienia r-ku cywilnie o szkody
    wynikłe z niemożliwości zaksięgowania wydatku i zawyżenie podatku,
    czyli jakieś grosze :]

    pzdr, Gotfryd