  • 1. Data: 2014-04-30 16:51:18
    Temat: raiffeisen nie chce wystawic pit-8c
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    w to miejsce wreczyl zaswiadczenie, z ktorego wynika jakie jednostki
    zostaly w 2013 (chodzi o TFI) wykupione, i na ktorych osiagnieto zysk a
    na ktorych strate. na pytanie gdzie jest pit-8c pan odpowiedziam, nie
    wystawiamy i juz... nikomu nie wystawilismy.

    z tego wynika ze urzad skarbowy tez nie otrzymal takiego pit-u (a sprawa
    miala miejsce dokladnie dwa dni temu, tak 2 dni temu w oddziale pan
    wreczyl to zaswiadczenie i kazal spadac)

    co w takiej sytuacji mozna zrobic ?

    fakt, sam sobie moge wyliczyc kwoty do pit-38, ale...

  • 2. Data: 2014-04-30 19:32:22
    Temat: Re: raiffeisen nie chce wystawic pit-8c
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 30.04.2014 16:51, news wrote:
> [...]
    > wreczyl to zaswiadczenie i kazal spadac)
    >
    > co w takiej sytuacji mozna zrobic ?
    >
    > fakt, sam sobie moge wyliczyc kwoty do pit-38, ale...

    na chlopski rozum skladasz do us pismo, opisujace wyjasnienie i jak
    trzeba zalaczniki i czekasz na reakcje

    swoj pit zawsze mozesz skorygowac, wpisywac z suftu* nie ma co -
    wpiszesz cos a potem dlaczego to a nie co innego.

    *) bez papiera

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 3. Data: 2014-04-30 19:58:10
    Od: ?owca Dekli <f...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 16:51:18 +0200, news napisa?(a):

    > pan wreczyl to zaswiadczenie i kazal spadac)
    > co w takiej sytuacji mozna zrobic ?

    Zastosowac sie do slow pana.

  • 4. Data: 2014-04-30 23:00:44
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-04-30 19:32, Malpy i Delfiny pisze:

> [...]
    >
    > swoj pit zawsze mozesz skorygowac, wpisywac z suftu* nie ma co -
    > wpiszesz cos a potem dlaczego to a nie co innego.

    pit-38 zlozony, wyliczony prawidlowo, raczej pytalem jak dokopac
    raiffeisenowi za to ze jest takim bucem ? bo chyba ciazy na nim jakis
    obowiazek tak czy nie ? wprawdzie sankcji skarbowych nie poniesie ale
    moze np. skarga do knf ? jakies inne pomysly ?

  • 5. Data: 2014-05-01 00:02:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-30 16:51, news pisze:
> [...]
    > wreczyl to zaswiadczenie i kazal spadac)
    >
    > co w takiej sytuacji mozna zrobic ?
    >
    > fakt, sam sobie moge wyliczyc kwoty do pit-38, ale...

    moze istotne jest, czy to TFI było TFI zarejestrowanym w Polsce, czy
    może było TFI np Luksemburskim....

    --
    Pete

  • 6. Data: 2014-05-01 02:06:30
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-01 00:02, Pete pisze:

    > moze istotne jest, czy to TFI było TFI zarejestrowanym w Polsce, czy
    > może było TFI np Luksemburskim....

    a ma to jakies znaczenie ? skoro biuro maklerskie raiffiego ktore
    prowadzilo ten deal, zna wartosc nabycia papiera, wartosc
    zbycia/odkupienia (dodam ze byl to przymusowy wykup) to jaki problem
    wypelnic pita. sam moglbym go wypelnic (bo wiem co za ile zostalo
    kupione a rachunek zyskow i strat zgadza sie z otrzymanym zaswiadczeniem
    operacji na rachunku), ale nie o to chodzi.

  • 7. Data: 2014-05-01 07:41:44
    Od: ?owca Dekli <f...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 23:00:44 +0200, news napisa?(a):

    > pit-38 zlozony, wyliczony prawidlowo

    Po przeczytaniu twoich wypowiedzi z tego watku mam przeczucie graniczace z
    pewnoscia, ze nie jest wyliczony prawidlowo.

    > raczej pytalem jak dokopac
    > raiffeisenowi za to ze jest takim bucem ?

    Tobie nie dokopali za to, ze jestes idiota.

  • 8. Data: 2014-05-01 12:07:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-30, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    > w to miejsce wreczyl zaswiadczenie, z ktorego wynika jakie jednostki
    > zostaly w 2013 (chodzi o TFI) wykupione

    W klasycznych TFI, podatek jest odliczany w momencie wykupu i wpłacany
    tak jak w przypadku lokat bez indywidualizowania i wysyłania PITów.
    Więc o ile certyfikaty z Twojego TFI nie są notowane na GPW (np. jak
    są to FIZy), to nie wiem czy masz podstawy do otrzymania PIT-8c.

    Więc co Ty tam tak konkretnie masz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2014-05-01 12:27:22
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

> [...]
    > Więc o ile certyfikaty z Twojego TFI nie są notowane na GPW (np. jak
    > są to FIZy), to nie wiem czy masz podstawy do otrzymania PIT-8c.

    faktycznie nie jest to klasyczne tfi - fundusze zagraniczne ale
    obsługiwane przez tutejsze biuro maklerskie.

  • 10. Data: 2014-05-01 13:56:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-01, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    [...]

    > faktycznie nie jest to klasyczne tfi - fundusze zagraniczne ale
    > obsługiwane przez tutejsze biuro maklerskie.

    Obsługiwane, czy BM jest tylko pośrednikiem?

    Szerzej (i z przepisami):
    http://finanse.wp.pl/kat,7029,title,Jak-rozliczyc-pr
    zychody-z-zagranicznego-funduszu-inwestycyjnego,wid,
    10265390,wiadomosc.html?ticaid=182f4

    Więc IMHO może istnieć sytuacja że bank postąpił prawidłowo. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl