  • 1. Data: 2002-06-23 12:02:09
    Temat: refakturowanie
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Drukarnia wykonujaca usuge druku posiada w kosztach skład tekstu. Czy Ta
    usługe nalezy refakturowac czy firma która składa tekst powinna wystawiac
    fakture nie drukarni ale zlecajacemu?
    Wg mnie to drugie

    Danuta

  • 2. Data: 2002-06-23 13:10:07
    Temat: Re: refakturowanie
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jeśli ja zlecam wykonanie drukarni jakiegoś druku (usługi) nie interesują
    mnie podwykonawcy drukarni - jako końcowego odbiorcy usługi. Składający
    tekst działa (tak sądzę) na zlecenie drukarni i jej winien wystawić fakturę
    (rachunek) za wykonaną usługę.

  • 3. Data: 2002-06-23 15:40:43
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af4hdh$87$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
    > mnie podwykonawcy drukarni - jako końcowego odbiorcy usługi. Składający
    > tekst działa (tak sądzę) na zlecenie drukarni i jej winien wystawić

    Problem jest bardziej złozony, chodzi o wydawnictwa dziełowe z vatem"0". Bo
    ten vat dotyczy tylko druku a skladu nie. Zatem drukania wystawiajac fakture
    tylko za druk wystawia z vatem "0" natomiast jezeli wchodzi czynnosc składu
    jest to 22 %. A wiec gdy został zlecony skład, powinno sie to refakturowac z
    vatem 22% (bo sam druk jest 0). Chodzi o to czy wystawiajac fakture z 0
    vatem, a majac faktury kosztowe za skład z 22 % - czy jest to zgodne z
    prawem.

    Danuta

  • 4. Data: 2002-06-23 19:38:04
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jest kilka kwestii. A mianowicie:
    - jest zgodne z przepisami.
    - to jest problem drukarni - czy sama składa tekst, czy zleca
    - nie ma stawki podatku VAT 0% za druk. Jest za określony rodzaj wydawnictw.
    - problem można rozwiązać np. w ten sposób, że do drukarni dostarczam np.
    dyskietkę z tzw. składem.