  • 11. Data: 2003-02-12 01:32:48
    Temat: Re: rejestracja firmy - pytania
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od plemek -----###
    > i jak sie to ma do demagogii władzy za przeproszeniem pieprzącej o tworzeniu
    > klimatu do tworzenia małych firm rodzinnych....

    tak, że zgodnie z normami społecznymi jeden ze współmałżonków nie może
    podlegać drugiemu, gdyż mają takie same prawa - żona może być osobą
    współpracującą a nie pracownikiem w *tylko Twojej* DG...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 12. Data: 2003-02-12 01:35:40
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Serwiz -----###
    > Teoretycznie wszystko jedno na kogo będzie firma zarejestrowana bo Ty i tak
    > bedziesz płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne a żona niestety będzie musiała
    > opłacać składki jak za osobę współpracującą tzn identyczne jak osoba
    > prowadząca DG. Akurat tutaj to na kogo będzie zarejestrowana DG nie da
    > żadnych oszczędności.

    a praktycznie patrząc to przy założeniu, że oboje będą zgłoszeni do ZUS
    i mają mieć opłacane składki (żona pełne, mąż zdrowotne) to osobie
    współpracującej chyba nie wygasa dobrowolne ubezpieczenie chorobowe w
    przypadku spóźnienia w opłacie składek...

  • 13. Data: 2003-02-12 06:38:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 12-02-2003 02:30, Użytkownik hADeSik napisał:
    > ###----- w odpowiedzi na list od Boguslaw Szostak -----###

    > w cywilnej też - warunek: umowę musi podpisać inny współnik niż małżonek...
    >
    > w jednoosobowej DG małżonek dla ZUS jest osobą współpracującą...

    Khem.. tego.. będę jak zwykle wredna.

    Co powiesz na taki zapis z UoPDOF:
    art. 23 ust. 1 pkt 10
    "Nie uważa sie za koszty uzyskania przychodu [...]
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej
    lub osobowej spółki handlowej - także małzonków i małoletnich dzieci
    wspólników"

    Długo spalismy... dłuuugo...

    Maddy

    ps. prosze nie draznić rekina... :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-02-12 08:09:42
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej
    > lub osobowej spółki handlowej - także małzonków i małoletnich dzieci

    To może najlepiej zarejestrować działalność tylko na siebie (bez żony)?

  • 15. Data: 2003-02-12 08:59:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" napisał

    > i jak sie to ma do demagogii władzy za przeproszeniem pieprzącej o
    tworzeniu
    > klimatu do tworzenia małych firm rodzinnych....

    Napisalem talk, by bylo latwiej zapamietac, ze zona nie jest traktowana jako
    pracownik.

    Jest tak, ze zony sie nie zatrudnia, ona "wspolpracuje". wlasciwie to
    wychodziloby
    praktycznie na jedno
    (przy umiejetnym rozliczeniu odatkowym) gdyby zatrodnic owa zone na z pensja
    taka jak
    podstawa do ubezpienienia dla prowadzacych dg. Nie ma prawa pracowniczych
    ktore dla NIEJ
    (konkretnie jej meza) sa obciazeniem.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-02-13 09:32:35
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###
> [...]
    > dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej
    > lub osobowej spółki handlowej - także małzonków i małoletnich dzieci

    Ależ Maddy ja nie napisałem, że wynagrodzenie małżonka jes kup tylko, że
    można zatrudnić i opłacać składki ZUS jak od pracownika ;-)

    PS: lubię drażnić rekiny... ;-)