  • 1. Data: 2003-02-11 10:34:15
    Temat: rejestracja firmy - pytania
    Od: s...@p...onet.pl

    Rejestruję z żoną następującą działalność: komis mebli używanych.
    Działalność prowadzona będzie „przy domu”. Komis będzie czynny przez 4
    godziny
    dziennie.
    Pytania:
    - na kogo zarejestrować działalność: ja pracuję na pełny etat w banku, żona
    jest na urlopie macierzyńskim, po urlopie będzie bezrobotna. Czy opłaci mi się
    lepiej zatrudnić żonę w firmie która będzie na mnie.
    - jaką formę płacenia podatku wybrać?

  • 2. Data: 2003-02-11 11:48:53
    Temat: Re: rejestracja firmy - pytania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    się
    > lepiej zatrudnić żonę w firmie która będzie na mnie.

    Nie oplaca sie.

    jest straszna kara,
    jesli ktos zatrudni zone w ramach prowadzonej przez siebie dzialanosci..

    A tak calkiem powaznie praca zony nie jest traktowana jak "umowa o prace",

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-11 12:35:29
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    się
    > lepiej zatrudnić żonę w firmie która będzie na mnie.

    Teoretycznie wszystko jedno na kogo będzie firma zarejestrowana bo Ty i tak
    bedziesz płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne a żona niestety będzie musiała
    opłacać składki jak za osobę współpracującą tzn identyczne jak osoba
    prowadząca DG. Akurat tutaj to na kogo będzie zarejestrowana DG nie da
    żadnych oszczędności.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 4. Data: 2003-02-11 13:31:31
    Od: "Luthien" <a...@a...pl>

    > jest straszna kara,
    > jesli ktos zatrudni zone w ramach prowadzonej przez siebie dzialanosci..

    moge zapytac czemu?
    kilku znajomych prowadzacych dzialalnosc zatrudnia wspolmalzona i jeszcze
    nikt sie nie przyczepil...

    Aga

  • 5. Data: 2003-02-11 13:34:10
    Od: "Luthien" <a...@a...pl>

    > jest straszna kara,
    > jesli ktos zatrudni zone w ramach prowadzonej przez siebie dzialanosci..

    ...jeszcze jedno pytanie...nawet na umowe zlecenie?

    Aga

  • 6. Data: 2003-02-11 13:54:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Luthien" <a...@a...pl> wrote in message

    > moge zapytac czemu?
    > kilku znajomych prowadzacych dzialalnosc zatrudnia wspolmalzona i jeszcze
    > nikt sie nie przyczepil...
    >
    > Aga

    W spolce Z.o.o tak.

    A w prowadzonej we wlasnym imieniu dg praca malzonka niejest kup....
    wliczajac ja w kup naraza sie czlowiek wlasnie na te kare.

    bylo o tym w tym, co Pani wyciela.
    Po prostu to "zadna korzysc" zatrudnic malzonka.

    Z punktu widzenia podatkowego jefo praca nie jest pca pracownika..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-11 14:23:10
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" napisał

    > Nie oplaca sie.
    >
    > jest straszna kara,
    > jesli ktos zatrudni zone w ramach prowadzonej przez siebie dzialanosci..

    i jak sie to ma do demagogii władzy za przeproszeniem pieprzącej o tworzeniu
    klimatu do tworzenia małych firm rodzinnych....

  • 8. Data: 2003-02-11 16:16:04
    Od: "Luthien" <a...@a...pl>

    >praca malzonka niejest kup....
    jeszcze jedno pytanie... co to jest kup ?
    Dopiero zakladam dzialalnosc wiec w wilu skrotach jestem "zielona"
    Dziekuje
    Agnieszka

  • 9. Data: 2003-02-12 01:28:39
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Luthien -----###
    > jeszcze jedno pytanie... co to jest kup ?

    Koszt Uzyskania Przychodu (inne przykłady: EŚT - Ewidencja Środków
    Trwałych, DG - Działalność Gospodarcza itp...)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 10. Data: 2003-02-12 01:30:32
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Boguslaw Szostak -----###
    > W spolce Z.o.o tak.

    w cywilnej też - warunek: umowę musi podpisać inny współnik niż małżonek...

    w jednoosobowej DG małżonek dla ZUS jest osobą współpracującą...