  • 1. Data: 2003-10-16 07:42:39
    Temat: remanent
    Od: ".:FELIPE:." <f...@n...gazeta.pl>

    dostalem z US pismo wzywajace do dokonanie remanentu na koniec wrzesnia

    i tu pytanie...
    prowadze dzialalnosc handlowa (paliwa) produkcyjna (produkcja metalowa) i
    uslugowa (automyjnia)

    co ujac w remanencie?

    czy tylko stan magazynowy paliw, materialy i wyroby gotowe z produkcji oraz
    srodki czystosci i inen z myjni?

    czy moze tez cale wyposazenie ktore kupilem w czasie dzialania firmy,
    komputery, drkarki, meble, maszyny, itp itp, ktore _NIE_ sa srodkami
    trwalymi?
    wg jakiej wartosci je ewidencjonowac? no bo przeciez wg wart zakupu to dla
    mnie niekorzystne? moze sa jakies stawki, przeliczniki?

    czy na pewno trzeba to ujac w remanencie, skoro juz wrzucilem w koszty
    jednorazowo przy zakupie?

    prosze o pomoc bo 20ty juz blisko a ja nie wiem co mam robic?

    pozdro
    FELIPE

  • 2. Data: 2003-10-16 08:16:28
    Temat: Re: remanent
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, .:FELIPE:. wrote:

> [...]
    >+
    >+ i tu pytanie...
    >+ prowadze dzialalnosc handlowa (paliwa) produkcyjna (produkcja

    Pięknie. A jak się rozliczasz ? Bo jak PK to poniższe wywody
    będą tylko zbędnym podwyższaniem entropii.... Wrrr... !

    >+ co ujac w remanencie?

    Tak jak "roczny", czyli towary handlowe i materiały.
    Czy chodzi również o VAT ? (nie sądzę, bo byś coś napisał pewnie)

    >+ czy tylko stan magazynowy paliw, materialy i wyroby gotowe z produkcji oraz
    >+ srodki czystosci i inen z myjni?

    IMO tak.
    Celem spisu jest "aktualizacja" zaliczki podatkowej do przybliżenia
    należnego podatku :) - ponieważ na KPiR zakupy uznaje się za koszt,
    pomimo że faktycznie kosztem są towary "sprzedawalne" - no to
    czasem w interesie Skarbu (jak np. US podejrzewa że podanik wziął
    był i zamaskował dochody zakupami zapasowymi na 3 lata naprzód)
    albo wręcz przeciwnie podatnik (jak mu towary "wyszły" i ma
    nadzwyczajny dochód a chciałby zaliczkę obniżyć) zarządzają
    "oficjalny" spis.
    BTW: po takim spisie korygujesz podstawę opodatkowania OIW,
    tak jak po spisie "rocznym" - w celu jak wyżej :)
    I wpisać do KPiR !

    >+ czy moze tez cale wyposazenie ktore kupilem w czasie dzialania firmy,
    >+ komputery, drkarki, meble, maszyny, itp itp, ktore _NIE_ sa srodkami
    >+ trwalymi?

    A weź ty rozp. ds. KPiR. Par. 27.2. z odwołaniem do .1
    Wyposażenie *tylko* przy likwidacji (par.27.3)

    >+ wg jakiej wartosci je ewidencjonowac?

    Co ? Towary ?
    Patrz rozporządzenie.... kiedy je czytałeś ostatnio ?
    Może pora na powtórkę ;) - tam napisano jak ma być
    sporządzony (co MUSI być w dokumencie spisowym).

    >+ no bo przeciez wg wart zakupu to dla
    >+ mnie niekorzystne? moze sa jakies stawki, przeliczniki?

    Par. 29, sam początek:
    ++++
    1. Podatnik jest obowišzany wycenić materiały i towary handlowe
    objęte spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo
    według cen rynkowych z dnia sporzšdzenia spisu [...]
    7. W razie przyjęcia wyceny towarów w kwocie niższej od ceny zakupu
    ----
    Przeczytać całość :)

    >+ czy na pewno trzeba to ujac w remanencie, skoro juz wrzucilem w koszty
    >+ jednorazowo przy zakupie?

    Wyposażenia nie ujmujesz.

    >+ prosze o pomoc bo 20ty juz blisko a ja nie wiem co mam robic?

    ...a co 20. ma do tego ? Na kiedy US ci "zarządził" spis ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-16 10:31:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ...a co 20. ma do tego ? Na kiedy US ci "zarządził" spis ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    No skoro miał spis na koniec września,
    to ma dużo. Lepiej przeczytać art 24.2 updof

  • 4. Data: 2003-10-16 15:36:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, cef wrote:

> [...]
    >+
    >+ No skoro miał spis na koniec września,
    >+ to ma dużo. Lepiej przeczytać art 24.2 updof

    Sugerujesz że "ostatecznie" to musi zdążyć z zeznaniem,
    bo (jakoby) *nie musiał* wcześniej spisać, wycenić i dać
    do KPiR ?
    OIMW do 14 dni od wykonania spisu musi być dokonana wycena,
    a więc i sam spis... (z rozp. ds. KPiR). Jak na koniec
    września to na przedwczoraj "papiery miały być" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-16 17:05:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    an.zabrze.pl...

> [...]
    > a więc i sam spis... (z rozp. ds. KPiR). Jak na koniec
    > września to na przedwczoraj "papiery miały być" :)

    Teoretycznie masz rację.
    Ale "papierkowo" na 20 być musi :-(