  • 1. Data: 2005-04-19 10:22:20
    Temat: remanent likwidacyjny
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam,

    Prosze o pomoc. Likwidacja firmy KPiR, VAT. Na stanie samochód osobowy,
    niecaly rok, odliczone 5000 VAT'u przy zakupie. Co mam teraz zrobic z tym
    samochodem w zwiazku z likwidacja firmy? Co z PD, co z VAT'em i od jakiej
    wartosci?

    pozdrawiam,
    MK.

  • 2. Data: 2005-04-19 20:17:43
    Temat: Re: remanent likwidacyjny
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Jesli chdzi o VAT- lepiej sprzedać samochód, przynajmniej na papierze, bo
    wtedy VAt może być niższy, bo liczony od ceny sprzedaży (a nawet, jeśli to
    samochód od którego odliczono 1/2 VATu przy sprzedazy skorzysta ze
    zwolnienia z VAT), natomiast jeśli uwzględnisz go w remanencie
    likwidacyjnym, musisz oddać to 5000 zł VATu do US.

    pozdrawiam
    monika

  • 3. Data: 2005-04-19 20:25:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, MK wrote:

> [...]
    >+ samochodem w zwiazku z likwidacja firmy? Co z PD, co z VAT'em i od jakiej

    Przejrzałeś archiwa ? Bo było x razy... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-04-19 20:48:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Kalina wrote:

> [...]
    >+ wtedy VAt może być niższy, bo liczony od ceny sprzedaży (a nawet, jeśli to
    >+ samochód od którego odliczono 1/2 VATu przy sprzedazy skorzysta ze

    Oczywiście. Prawda :)
    A(/ale) korekta VATu naliczonego to pies ? ;)
    Oczywiście prawdą jest że jeśli sprzeda taniej (a sprzeda) to VAT
    będzie niższy. Ja tylko do samej koncepcji "VATu ze zwolnieniem"
    mam uwagi (jak widać) :)

    >+ natomiast jeśli uwzględnisz go w remanencie
    >+ likwidacyjnym, musisz oddać to 5000 zł VATu do US.

    Moment: wyłóż mi dlaczego VAT na FW ma być inny niż na normalnej
    FV (przy sprzedaży), oczywiście pomijając "podstawę" (niestety
    wyższą przy "przekazaniu" ??

    >+ pozdrawiam

    ...wzajem. Ale polecam treść na samym końcu ;) !

    >+ Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ > samochodem w zwiazku z likwidacja firmy? Co z PD, co z VAT'em i od jakiej

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2005-04-20 15:51:59
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > Oczywiście prawdą jest że jeśli sprzeda taniej (a sprzeda) to VAT
    > będzie niższy. Ja tylko do samej koncepcji "VATu ze zwolnieniem"

    Hmmm.... nie myslałam tu wykładać całej ustawy VAT-owskiej :)
    Ale co do korekty - oczywiście zgadzam sie w 100%

    > Moment: wyłóż mi dlaczego VAT na FW ma być inny niż na normalnej
    > FV (przy sprzedaży), oczywiście pomijając "podstawę" (niestety
    > wyższą przy "przekazaniu" ??

    Zaraz.... no przecież jeśli uwzględnia się np taki samochód w remanencie
    likwidacyjnym to jako podstawę w VAcie przyjmuje się cenę z fv zakupu, a
    zatem VAT należny wynosi w tym wypadku tyle samo co przy zakupie, a więc
    jesli na fv zakupu było 5000 zł, to nawet po 10 latach należy w remanecie
    likwidacyjnym też wykazać 5000 zł VAT i to trzeba przekazać do US. Natomiast
    przy sprzedaży cenę można deczko zanizyć :) A wówczas i sam VAT będzie
    niższy :)
    Czy w którymś miejscu mam lukę w rozumowaniu?

    > ...wzajem. Ale polecam treść na samym końcu ;) !

    ups........... przepraszam :)
    monika

  • 6. Data: 2005-04-21 09:16:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, Kalina wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Hmmm.... nie myslałam tu wykładać całej ustawy VAT-owskiej :)
    >+ Ale co do korekty - oczywiście zgadzam sie w 100%

    :)
    Zgoda, tyle iż jak podatnik ma na tyle małe pojęcie że nie wie
    co i jak opodatkować to i o korekcie zapomni ;)
    [...]
    >+ Zaraz.... no przecież jeśli uwzględnia się np taki samochód w remanencie
    >+ likwidacyjnym to jako podstawę w VAcie przyjmuje się cenę z fv zakupu

    A tu to masz rację. Podobnie jak z tą częscią VAT która została
    rozliczona w 'zaliczonych' już korektach VAT os ST - o ile takie
    już były rzecz jasna.
    Inaczej mówiąc - zgadzam się że lepiej sprzedać, protestowałem
    tylko przeciw akcentowaniu konieczności wykazania VAT - i pominięcia
    konieczności korekty VATu naliczonego w przypadku przeciwnym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)