  • 1. Data: 2005-04-19 10:27:10
    Temat: faktura za usługi informatyczne dla Danii
    Od: "Basia Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    potrzebuję wystawić fakturę za usługi informatyczne dla mojego duńskiego
    klienta. Nie bardzo jednak wiem, jak taka faktura powinna wyglądać. Prowadzę
    jedonoosobową działalność gospodarczą. Rozliczam się KP iR, VAT. Czy należy
    tutaj naliczyć podatek VAT i czy muszę posiadać NIP europejski, abym mogła
    wystawić taką fakturę?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Basia Z.

  • 2. Data: 2005-04-19 10:30:28
    Temat: Re: faktura za usługi informatyczne dla Danii
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "Basia Z." <i...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    należy
    > tutaj naliczyć podatek VAT i czy muszę posiadać NIP europejski, abym mogła

    poszukaj w archiwum wątek sprzed tygodnia "faktury zagraniczne"
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-04-19 14:15:45
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    > poszukaj w archiwum wątek sprzed tygodnia "faktury zagraniczne"
    > pozdrawiam
    A mówiąc w skrócie twój kontrahent musi posiadać UE-NIP (ue vat reg number -
    chyba tak to się nazywa). Wystawiasz mu fakturę z tym jego UENIPem, usługa
    nie
    podlega pod VAT więc VATu nie naliczasz, dodajesz dopisek "Transakcja
    wewnątrzunijna podlegająca opodatkowaniu na
    terenie Danii" i to twój klient się martwi o zapłatę VATu.

    Ale poszukaj dokładniej :)

    --
    Fasola sibom sibom

  • 4. Data: 2005-04-22 09:44:51
    Od: "Basia Z." <b...@s...com.pl>

    Czy taką fakturę wystawiam w języku polskim czy koniecznie angielskim i w
    jakiej walucie powinna być wystawiona?

    Użytkownik "Fasola The Champion" <f...@b...pl> napisał
    w wiadomości news:d433qd$538$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2005-04-22 16:59:23
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    "Basia Z." <b...@s...com.pl> wrote in message
    > Czy taką fakturę wystawiam w języku polskim czy koniecznie angielskim i w
    > jakiej walucie powinna być wystawiona?

    Proszę, odpisuj pod cytatem i nie cytuj całości.

    Fakturę wystawiasz w języku polskim. Na pewno możesz wystawić w złotówkach,
    nie wiem czy możesz w innej walucie.

    --
    Fasola pozdrawia

  • 6. Data: 2005-04-22 17:33:37
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 18:59:23 +0200, Fasola The Champion napisał(a):

    > Fakturę wystawiasz w języku polskim. Na pewno możesz wystawić w złotówkach,
    > nie wiem czy możesz w innej walucie.

    i Duńczycy zapłacą w złotówkach ?

    najlepszy rozwiązanie jest wystawic w dwu językach - polskim i np.
    angielskim. Faktura powinna być wystawiona w walucie w jakiej będzie
    płacona ( EURO, USD ).
    Zasady przeliczania określają ustawy o podatku dochowym.

    --
    Mieczysław
    ----