    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: remanent likwidacyjny
    Date: Thu, 21 Apr 2005 11:16:45 +0200

    On Wed, 20 Apr 2005, Kalina wrote:
    [...]
    >+ > A(/ale) korekta VATu naliczonego to pies ? ;)
    >+ > Oczywiście prawdą jest że jeśli sprzeda taniej (a sprzeda) to VAT
    >+ > będzie niższy. Ja tylko do samej koncepcji "VATu ze zwolnieniem"
    >+ > mam uwagi (jak widać) :)
    >+
    >+ Hmmm.... nie myslałam tu wykładać całej ustawy VAT-owskiej :)
    >+ Ale co do korekty - oczywiście zgadzam sie w 100%

    :)
    Zgoda, tyle iż jak podatnik ma na tyle małe pojęcie że nie wie
    co i jak opodatkować to i o korekcie zapomni ;)
    [...]
    >+ Zaraz.... no przecież jeśli uwzględnia się np taki samochód w remanencie
    >+ likwidacyjnym to jako podstawę w VAcie przyjmuje się cenę z fv zakupu

    A tu to masz rację. Podobnie jak z tą częscią VAT która została
    rozliczona w 'zaliczonych' już korektach VAT os ST - o ile takie
    już były rzecz jasna.
    Inaczej mówiąc - zgadzam się że lepiej sprzedać, protestowałem
    tylko przeciw akcentowaniu konieczności wykazania VAT - i pominięcia
    konieczności korekty VATu naliczonego w przypadku przeciwnym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)