  • 1. Data: 2005-04-19 09:02:31
    Temat: Vat koniec sprzadaży zwolnionej
    Od: Romek <k...@i...pl>

    Witam,

    Sprzadaję usługi dostepu do Internetu.
    Do tej pory były zwolnione z VAT, przez co odliczałem sobie
    VAT od zakupów proporcjonalnie (na podstawie struktury z zeszłego roku).
    Teraz już nie mam sprzedaży zwolnionej, bo Vat na Internet jest 22%.
    Czy już od teraz mogę odliczać pełen VAT, czy mam robić tak jak
    do tej pory i zrobić korektę na koniec roku?

    Na początku roku dzwoniłem w tej sprawie do urzędu skarbowego
    i powiedzieli, że gdy już nie będę miał sprzadaży zwolnionej (od marca)
    to będę mógł odliczać pełen VAT, ale słyszałem opinie od ludzi, ze jest
    inaczej.

    Proszę o poradę.

    pozdrawiam,
    romek

  • 2. Data: 2005-04-19 10:07:31
    Temat: Re: Vat koniec sprzadaży zwolnionej
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 11:02:31 +0200, Romek napisał(a):

> [...]
    > i powiedzieli, że gdy już nie będę miał sprzadaży zwolnionej (od marca)
    > to będę mógł odliczać pełen VAT, ale słyszałem opinie od ludzi, ze jest

    Jak sie dowiesz to daj znac. ja bylem w US i kazano mi dalej strukture
    prowadzic.

    --
    ..::Michal::..

  • 3. Data: 2005-04-19 10:24:13
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sie dowiesz to daj znac. ja bylem w US i kazano mi dalej strukture
    > prowadzic.

    A co to zmienia skoro kazdy zakup
    będzie związany ze sprzedażą opodatkowaną
    i VAT odliczany w pełnej wysokości ?

    Na koniec roku rozliczy strukture i policzy korektę VAT.
    Pewnie wyjdzie mu lepsza proporcja
    i dostanie "zwrot VAT"..

    BAH

  • 4. Data: 2005-04-19 11:06:10
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 12:24:13 +0200, BAH napisał(a):

> [...]
    > będzie związany ze sprzedażą opodatkowaną
    > i VAT odliczany w pełnej wysokości ?
    >
    > Na koniec roku rozliczy strukture i policzy korektę VAT.

    Wszystko sie zgadza, tylko ze:
    1. przez rok płace wiekszy VAT ( a ta kasa mogla by robić kase)
    2. trzeba robić korekte na koniec 2005
    3. przy kwocie kilku tys. pln zwrotu vatu kontrola gwarantowana.

    wystarczy ?

    --
    ..::Michal::..

  • 5. Data: 2005-04-19 11:43:40
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. trzeba robić korekte na koniec 2005
    > 3. przy kwocie kilku tys. pln zwrotu vatu kontrola gwarantowana.

    Jak mozesz płaciś wiekszy VAT skoro kazdy zakup odliczasz w pełnej
    wysokości?
    Przecież nie jest on zwiazany ze sprzedażą mieszaną (zwolnioną i
    opodatkowaną)
    i jego proporcja nie dotyczy.

    Przykład
    proporcja: 50%

    styczeń:
    VAT nalezny (1) - 100 zł
    VAT naliczony:
    (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowana: 100 ) 22
    (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowaną i zwolniona: 100 ) 22
    odliczmy: 0+22+11= 33 płacimy = 67

    maj:
    VAT nalezny (1) - 100 zł
    VAT naliczony:
    (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowana: 200 ) 44
    odliczmy: 44 płacimy = 54

    czyli płacimy mniej (54<67)

    BAH

  • 6. Data: 2005-04-19 11:45:32
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 13:43:40 +0200, BAH napisał(a):

    > (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowana: 100 ) 22
    > (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowaną i zwolniona: 100 ) 22

    nie ma juz czegoś takiego.
    w formularzu VAT jest juz tylko 1 rubryka na zakupy z VAT.

    --
    ..::Michal::..

  • 7. Data: 2005-04-19 11:53:59
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > nie ma juz czegoś takiego.
    > w formularzu VAT jest juz tylko 1 rubryka na zakupy z VAT.

    Odliczenie wylicza się na podstawie ustawy
    a nie na podstawie rubryki w formularzu.

    W formularzu zapisuje się wynik jaki wynika z ewidencji VAT.
    (czyli: np. netto 200 vat: 33)

    BAH

  • 8. Data: 2005-04-19 12:03:02
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 13:53:59 +0200, BAH napisał(a):

    > Odliczenie wylicza się na podstawie ustawy
    > a nie na podstawie rubryki w formularzu.
    >
    > W formularzu zapisuje się wynik jaki wynika z ewidencji VAT.
    > (czyli: np. netto 200 vat: 33)
    Nie będe sie spierać ( nie jestem księgowym) ale z tego co wiem to
    struktura sprzedaży obowiązuje dla _całego_ VATu a nie tylko dla watu
    zwiazanego ze sprzedaza zwolnioną i opodatkowaną.
    czyli
    styczeń:
    VAT nalezny (1) - 100 zł
    VAT naliczony:
    (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowana: 100 ) 22
    (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowaną i zwolniona: 100 ) 22
    odliczmy: 44 * 50% = 22 płacimy = 78;

    maj:
    to samo.

    po zakończeniu roku liczymy strukturę na postawie prawdziwych danych i
    jeśli mielismy wiecej 22% niz zw. a tak będzie bo zw byla tylko w styczniu
    i lutym to wskaznik wyjdzie np 80%
    czyli robimy korektę zgodnie z 80% wskaźnikiem i pańństwo zwraca nam 10 tys
    PLN
    --
    ..::Michal::..

  • 9. Data: 2005-04-19 12:28:30
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    > Nie będe sie spierać ( nie jestem księgowym) ale z tego co wiem to
    > struktura sprzedaży obowiązuje dla _całego_ VATu a nie tylko dla watu
    > zwiazanego ze sprzedaza zwolnioną i opodatkowaną.

    na szczęscie dla większości prowadzących DG, nie masz racji

> [...]
    > VAT naliczony:
    > (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowana: 100 ) 22
    > (zakupy zwiazane ze sp. opodatkowaną i zwolniona: 100 ) 22

    odliczymy 22 + (22*50%)

> [...]
    > i lutym to wskaznik wyjdzie np 80%
    > czyli robimy korektę zgodnie z 80% wskaźnikiem i pańństwo zwraca nam 10

    owszem, po zakończeniu roku korygujesz wskaźnik % (chyba że się nie zmienił
    w stosunku do pierwotnych wyliczeń) ale dotyczy to tylko zakupów związanych
    ze sprz. opod. i zw

    > ..::Michal::..
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-04-19 12:41:50
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > Nie będe sie spierać ( nie jestem księgowym) ale z tego co wiem to
    > struktura sprzedaży obowiązuje dla _całego_ VATu a nie tylko dla watu
    > zwiazanego ze sprzedaza zwolnioną i opodatkowaną.

    Polecam Atr. 90 ustawy o VAT

    W przypadku watpliwości można wystąpić
    o wiążacą interpretację US.

    Jest tez telefon do centrum inf. podatkowej Min. Finansów
    0-63 242 33 55

    BAH