  • 1. Data: 2004-01-27 11:42:48
    Temat: remanent w usługach
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    Remanent ma na celu rozdzielić koszta uzyskania przychodu na:

    takie które posłużyły osiąganiu przychodu, a co za tym idzie dochodu w roku
    2003
    takie dzięki którym przychód, a więc i dochód będzie dopiero w roku 2004
    zgadza się?

    Pyt. Jestem w trakcie wykonywania usługi. Co się robi z wydatkami które
    poniosłam w 2003r na wykonanie tej usługi, którą sprzedam dopiero w 2004r.
    Dodam, że nie są to wydatki na "materiały" o których jest mowa w ustawie
    służące do dalszej obróbki, lecz inne wydatki. Na przykład - opłata za
    zarejestrowanie się w systemie.
    Czy usługi się jakoś ujmuje w remanencie?

    postrofka
    ABax

  • 2. Data: 2004-01-27 12:04:42
    Temat: Re: remanent w usługach
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ABax wrote:

> [...]
    > roku 2003
    > takie dzięki którym przychód, a więc i dochód będzie dopiero w roku 2004

    nooo niezupelnie...

    Jesli to KPiR to remanent robi sie po to,
    by nie podpasc US i prawidlowo wyplenic deklaracje roczna..

    I ten "remanent" dotyczy twarow handlowych..

> [...]
    > zarejestrowanie się w systemie.
    > Czy usługi się jakoś ujmuje w remanencie?

    A am byc spis z natury.... towarow handlowych w tym wlasnie owych
    "materialow".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-27 13:31:42
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    roku
    > 2003
    > takie dzięki którym przychód, a więc i dochód będzie dopiero w roku 2004

    Chyba nie o to, a Tobie chyba chodzi o to, ze jesli prowadzisz jakas
    usługe budowlana to poki jej nie skonczysz- protokół + faktura, zadne
    koszty związane z ta usługa nie sa kosztami uzyskania przychodu .....

    Ja prowadze pelna ksiegowosc, nie wiem jak jest na ksiaze, ale to chyba ta
    sama zasada ...

    ata

  • 4. Data: 2004-01-27 16:52:57
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    > nooo niezupelnie...
    >
    > Jesli to KPiR to remanent robi sie po to,
    > by nie podpasc US i prawidlowo wyplenic deklaracje roczna..

    By nie podpaść US robi się wiele rzeczy, a innych z kolei nie robi się
    wcale, i też po to aby nie podpaść, ale każde działanie ma, lub powinno mieć
    jakiś cel i REMANENT też jest w jakimś celu robiony - mówisz: "aby
    prawidłowo rozliczyć się z US", ale jakieś zasady muszą być tej
    prawidłowości.
    To co napisałeś nie pozostaje w sprzeczności z tym co napisałam w pytaniu,
    więc jest ono nadal aktualne... sama nie wiem, co o tym myśleć

  • 5. Data: 2004-01-27 17:39:54
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    Zapytam inaczej, prościej, proszę o wyjeśnienie moich wątpliwości:

    W 2003r firma X (wykonawca) rozpoczęła wykonywanie usługi dla firmy Y
    (zleceniodawca).
    W tym samym roku, firma X poniosła wydatki związane z wykonywaniem owej
    usługi.
    Wydatki te, to zapłata za usługi podwykonawcy (firma Z), kooperanta firmy X.
    Zakończenie usługi nastąpi w roku 2004, i wtedy dopiero
    firmie Y zostanie wystawiona zostanie faktura.

    Pyt.
    Czy koszta poniesione w roku 2003 przez firmę X (zapłata dla firmy Z)
    są kosztami uzyskania przychodu w roku 2003
    czy należy je przenieść na rok 2004?

    Abax

  • 6. Data: 2004-01-27 20:45:34
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "ABax" <a...@p...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarejestrowanie się w systemie.
    > Czy usługi się jakoś ujmuje w remanencie?

    Napisz czy jestes na ksiązce czy pelnej ksiegowosci
    Pozdrawiam Aga

  • 7. Data: 2004-01-27 20:51:40
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > Napisz czy jestes na ksiązce czy pelnej ksiegowosci
    > Pozdrawiam Aga

    na PKPiR, VAT

  • 8. Data: 2004-01-27 21:11:47
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    > Napisz czy jestes na ksiązce czy pelnej ksiegowosci
    > Pozdrawiam Aga

    PKPiR, VAT

    postrofka
    ABax

  • 9. Data: 2004-01-27 21:25:36
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    Sorki za poprzedniego posta (vel masuro), ale wysłałam go z laptopa kumpeli,
    a zapomniałem, że to nie moje konto.

    Postrofka
    ABax

  • 10. Data: 2004-01-27 21:50:58
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Musze ci powiedziec, ze nie prowadze KPiR i doswiadczenia praktycznego w jej
    prowadzeniu nie mam (prowadze ksiegi handlowe). Ale gdybym musiala rozwiazac
    taki problem zrobilabym to tak:
    1.Nie ujmuje uslug w remanencie!
    2. Wydatki dokonane w 2003r.a dotyczace przychodow w 2004r. sa wpisane do
    KPiR w roku 2003.
    3. Nie moge ich jednak uznac za koszt uzyskania w 2003
    4. Nie ujmuje ich w deklaracji za 2003
    5.Robie malutki dokumencik wyjasniajacy roznice miedzy kosztami wykazanymi w
    KPIR a tymi w deklaracji. To sie nazywa UJEMNA KOREKTA KOSZTOW(zmniejszenie)
    6. Koszty w KPIR beda wieksze niz w deklaracji za 2003
    7. Witam hucznie rok 2004.
    8. Skladam deklaracje w 2004 z wiekszymi kosztami uzyskania przychodow niz
    wykazanymi w KPIR 2004 dokladnie o roznice powstalą w wyjasnieniu (pkt 5).
    W 2004r. to sie bedzie nazywac DODATNIA KOREKTA KOSZTOW (zwiekszenie).
    Ale doprawdy nie mam zielonego pojecia czy takie praktyki sa stosowane
    przez prowadzacych KPIR. Bo u tych na pelnej ksiegowosci to normalka.
    Pozdrawiam Aga.