  • 1. Data: 2006-01-06 13:02:50
    Temat: renta socjalna -schizofrenia
    Od: "af" <...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie czy nalezy mi sie renta socjalna.
    W maju 2005 roku bylem w szpitalu pierwszy raz z powodu schizofreni.Potem
    sie leczylem ambulatoryjnie do dzisiaj.Bylem studentem(obecnie juz nie
    jestem od pazdziernika 2005r) Niepelnosprawnosc powstala od maja 2005. W
    maja do wrzesnia bylem na urlopie dziekanskim.W zwiazku z tym
    niepelnosprawnosc powstala wtedy kiedy bylem na urlopie dziekanskim.Czy
    nalezy mi sie renta socjalna .
    Prosz o odpowiedz
    pozdr

  • 2. Data: 2006-01-06 13:07:51
    Temat: Re: renta socjalna -schizofrenia
    Od: "af" <...@w...pl>

    zaznaczam ze mam 24lat

  • 3. Data: 2006-01-06 14:01:21
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    > maja do wrzesnia bylem na urlopie dziekanskim.W zwiazku z tym
    > niepelnosprawnosc powstala wtedy kiedy bylem na urlopie dziekanskim.Czy

    Mam takie wiadomości, żeby renta przysługiwała to w ostatnim
    dziedięcioleciu trzeba mieć przepracowane 5 lat.
    Od ostatniego ubezpieczenia społecznego nie może minąć 18 miesięcy.
    Lub gdy choroba powstała przed uzyskaniem .pełnoletności.

  • 4. Data: 2006-01-06 14:15:39
    Od: "af" <...@w...pl>

    to jest renta socjalna nie musze pracowac aby ja otrzymac
    interesuje mnie czy jesli niepelnosprawnosc powstala w czasie kiedy bylem
    urlopie dziekanskim czy mi sie nalezy renta
    oto link do renty socjalnej
    http://www.niepelnosprawni.info/ledge/x/3853

  • 5. Data: 2006-01-06 17:55:01
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Mam takie wiadomości, żeby renta przysługiwała to w ostatnim
    > dziedięcioleciu trzeba mieć przepracowane 5 lat.

    a słyszałem coś że studia liczą się jako przepracowane 8 lat, czy to kolejny
    mit? (czyli że student to taki bezrobotny zwierz, który nawet do UP nie może
    się zarejestrować)

  • 6. Data: 2006-01-06 20:47:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > a słyszałem coś że studia liczą się jako przepracowane 8 lat, czy to
    kolejny
    > mit?

    Chyba nie tylko autor watku ma tutaj schizofrenie :)
    Studia licza si eza 8 lat tylko do wymiaru urlopu

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-01-06 21:18:25
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    w tej sprawie pytaj w ZUS w informacji emerytalno-rentowej. A może
    urlop dziekański był udzielony z powodu rozwijającej się choroby,
    jeszcze nie zdiagnozowanej przez lekarza?
    Tutaj rzadko wypowiadają się specjaliści
    z zakresu świadczeń rentowych, więc kontakt z ZUS jest niezbędny,
    najlepiej z dokumentami ze studiów.

    wa

  • 8. Data: 2006-01-06 21:41:39
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    prawdopodobnie będzie Ci przysługiwać renta socjalna.
    Na stronie: http://www.prawo.akcjasos.pl/student.php?go=sp3
    znalazłam takie zdanie: "W okresie urlopu student zachowuje
    uprawnienia studenckie." , czyli byłeś studentem w czasie, kiedy
    zachorowałeś i leczyłeś się w szpitalu.
    Niezwłocznie trzeba udać się do ZUS do informacji emerytalno-rentowej
    z dokumentami ze studiów, pobrać druki wniosku o rentę, poprosić
    lekarza o wypełnienie zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia i
    złożyć w ZUS wniosek o rentę socjalną.

    wa