  • Data: 2003-03-13 00:31:21
    Temat: Re: rezygnacja z VAT
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > DG będąc VATowcem prowadzę od 1994r, a w ubiegłym roku osiągnąłem przychód
    > mniejszy niż 10000 euro. Stąd też moje przypuszczenie, że właściwie to już
    > mocy ustawy powinienem być zwolniony z podatku VAT (choć tego nie jestem
    > pewny). Nie wiem jednak jak to formalnie załatwić, aby nie było pretensji
    ze
    > strony US, że w styczniu wystawiałem faktury VAT.

    Mialem podobny dylemat pod koniec stycznia. Wowczas zwrocilem sie z
    zapytaniem (art.14) do US jaki jest moj status i rownoczesnie "na wszelki
    wypadek" zlozylem rezygnacje ze zwolnienia z VAT, zeby byc nim chociaz od
    lutego. Z odpowiedzi nie wynikalo jasno - przynajmniej dla mnie - czy nadal
    jestem platnikiem VAT. Natomiast bylo jednoznaczne stwierdzenie, ze abym byl
    platnikiem VAT zlozenie rezygnacji nie bylo konieczne. Nie mam niestety
    odpowiedzi pod reka, a nie pojawila sie jeszcze na stronie izby skarbowej.
    Andy