  • 1. Data: 2003-03-12 12:48:30
    Temat: rezygnacja z VAT
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Czy w trakcie roku mogę zrezygnować z bycia VATowcem? Jeżeli tak, to jakimi
    drukami to można zgłosić do US?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Jarek

  • 2. Data: 2003-03-12 18:17:19
    Temat: Re: rezygnacja z VAT
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w trakcie roku mogę zrezygnować z bycia VATowcem?

    Nie możesz.
    Kuba

  • 3. Data: 2003-03-12 20:16:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003, XYZ wrote:

    >+ Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> [...]
    >+ > Czy w trakcie roku mogę zrezygnować z bycia VATowcem?
    >+
    >+ Nie możesz.

    Podstawę prawną poprosimy.
    Albo będzie należało ci się pałowanie, za wprowadzenie
    kolegi w błąd.
    Ograniczeniem AFAIK jest *tylko i wyłącznie* to kiedy
    stał się VATowcem, oraz czy jego działalność *w ogóle
    może* być zwolniona z VAT (ew. korekty owej opinii
    mile widziane :))

    Ową "podstawę"... szczególnie wobec tekstu (ust.o VAT,
    jakaś aktualniejsza wersja - chyba że zdążyli mi zmienić ;>):
    +++++
    7a. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, liczšc od
    końca miesišca, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z
    tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia okreœlonego w ust. 1
    pkt 1.
    -----

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-12 23:57:31
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Ograniczeniem AFAIK jest *tylko i wyłącznie* to kiedy
    > stał się VATowcem, oraz czy jego działalność *w ogóle
    > może* być zwolniona z VAT (ew. korekty owej opinii
    > mile widziane :))

    DG będąc VATowcem prowadzę od 1994r, a w ubiegłym roku osiągnąłem przychód
    mniejszy niż 10000 euro. Stąd też moje przypuszczenie, że właściwie to już z
    mocy ustawy powinienem być zwolniony z podatku VAT (choć tego nie jestem
    pewny). Nie wiem jednak jak to formalnie załatwić, aby nie było pretensji ze
    strony US, że w styczniu wystawiałem faktury VAT.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2003-03-13 00:31:21
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

> [...]
    ze
    > strony US, że w styczniu wystawiałem faktury VAT.

    Mialem podobny dylemat pod koniec stycznia. Wowczas zwrocilem sie z
    zapytaniem (art.14) do US jaki jest moj status i rownoczesnie "na wszelki
    wypadek" zlozylem rezygnacje ze zwolnienia z VAT, zeby byc nim chociaz od
    lutego. Z odpowiedzi nie wynikalo jasno - przynajmniej dla mnie - czy nadal
    jestem platnikiem VAT. Natomiast bylo jednoznaczne stwierdzenie, ze abym byl
    platnikiem VAT zlozenie rezygnacji nie bylo konieczne. Nie mam niestety
    odpowiedzi pod reka, a nie pojawila sie jeszcze na stronie izby skarbowej.
    Andy

  • 6. Data: 2003-03-13 20:20:15
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Właśnie w ub.roku miałem obroty mniejsze niż 10.000euro i dzwoniąc do US
    słyszałem różne interprwetacje co do tego czy jestem, czy też nie jestem
    VATowcem. Dzisiaj zwróciłem się z prośbą o pisemną interpretację. Ciekaw
    jestem co odpowiedzą.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2003-03-14 21:56:13
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    > Dzisiaj zwróciłem się z prośbą o pisemną interpretację. Ciekaw
    > jestem co odpowiedzą.

    Napisz jak dostaniesz odpowiedz, ok?
    Mam juz przed soba odpowiedz na moje zapytanie: w skrocie VAT-man od 1993
    (to juz X lat! :-o), nigdy na zwolnieniu, w zeszlym roku ponizej 40900,-:
    "[...] Zatem w swietle powyzszych przepisow i przedstawionego stanu
    faktycznego pan ... bez zawiadamiania US jest podatnikiem podatku VAT".
    Mnie taka odpowiedz zadawala... :-)
    Andy

  • 8. Data: 2003-03-15 14:44:24
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    OK. Jak dostenę odpowiedź napiszę na grupie.
    Pozdrawiam
    Jarek