  • 1. Data: 2003-03-12 12:03:40
    Temat: Jaki podatek???
    Od: "Niusia" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadzę działalność gospodarczą wynajem lokali użytkowych. Poza tym mam
    mieszkanie własnościowe, które chcę wynająć firmie (jako
    mieszkaniowe-pracownik danej firmy mieszkałby u mnie). Jestem na ryczałcie
    17% od działalności. Jaki podatek musiałabym odprowadzić od mojego
    mieszkania?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Ilona

  • 2. Data: 2003-03-12 16:23:07
    Temat: Re: Jaki podatek???
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Niusia chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    ryczałcie
    > 17% od działalności. Jaki podatek musiałabym odprowadzić od mojego
    Czy te lokale użytkowe są Twoje,czy też pośredniczysz tylko w wynajmie?
    Jeśli lokale które wynajmujesz są związane z twoją DG to winnaś być
    opodatkowana na zasadach ogólnych,a nie ryczałcie.
    Odnośnie Twojego "osobistego" mieszkania to masz do wyboru ryczałt lub
    zasady ogólne.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-03-12 22:54:45
    Od: "Niusia" <d...@p...onet.pl>

    Zgodnie z nowymi przepisami przyjętymi w styczniu 2003r. wynajem lokali
    użytkowych jest opodatkowane ryczałtem 17%.(Czyżby moja interpretacja była
    błędna?)
    Jaką stawkę ryczałtową powinnam zapłacić od wynajmu mojego mieszkania?
    Lokale użytkowe są moją własnością (jest to cały budynek, który wynajmuję
    jednej firmie).

  • 4. Data: 2003-03-13 20:49:07
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > Zgodnie z nowymi przepisami przyjętymi w styczniu 2003r. wynajem lokali
    > użytkowych jest opodatkowane ryczałtem 17%.(Czyżby moja interpretacja

    Jakie przepisy masz na myśli?

    > Jaką stawkę ryczałtową powinnam zapłacić od wynajmu mojego mieszkania?

    Masz to w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.Zależy ile
    dostaniesz za wynajem.

    > Lokale użytkowe są moją własnością (jest to cały budynek, który
    wynajmuję
    > jednej firmie).

    Czyli można załozyć ze są związane z Twoją DG,tak?