  • 1. Data: 2006-04-30 15:58:18
    Temat: rodzice, platne studia, darowizna?..
    Od: s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl

    witam,
    z ciekawosci - jezeli rodzice finansuja mi studia, moga ydatki na
    ten cel traktowac jako darowizne? i czy takie 'cos' podpada pod
    darowizne z punktu widzenia odlicznia w zeznaniu rocznym?..
    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2006-04-30 16:13:33
    Temat: Re: rodzice, platne studia, darowizna?..
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl wrote:
> [...]
    > ten cel traktowac jako darowizne? i czy takie 'cos' podpada pod
    > darowizne z punktu widzenia odlicznia w zeznaniu rocznym?..

    O ile traktują cię jak instytucję pożytku publicznego albo kościelną. :)

    Darowizny na rzecz osób fizycznych wypadły już za czasów Kołodki.

  • 3. Data: 2006-04-30 16:17:56
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten cel traktowac jako darowizne? i czy takie 'cos' podpada pod
    > darowizne z punktu widzenia odlicznia w zeznaniu rocznym?..

    Jak najbardziej podpada na darowizne - ewentualnie realizowanie obowiazku
    alimentacyjnego.
    I dlatego wlasnie nie mozna odliczyc :)
    Darowizny na rzecz osob fizycznych nie podlegaja odliczeniom, nie podlegaja
    im rowniez wydatki zwiazane z alimentami na dzieci.

    Pozdrawiam
    SDD