    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczynanie dzialalnosci gospodarczej [1]
    Date: Wed, 13 Jun 2007 00:21:16 -0700

    On 13 Cze, 08:52, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

    > A co ma do tego ustawa o rachunkowo ci? Ja s usznie Szpaq dalej zauwa y
    > jedyna metode wpuszczenia w koszty czego co nie jest towarem lub
    > materia em to Ewidencja rodków Trwa ych. Sposób wyceny takich rodków
    > okre la ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych. I ma to by po
    > prostu cena nabycia, je li mo na j okre li . W praktyce oznacza to: "je li
    > posiadamy faktur /rachunek/paragon". O dziwo, nie ma adnych zalece co do
    > uwzgl dniania stopnia zu ycia. Dopiero gdy okre lenie ceny zakupu jest
    > niemo liwe bierzemy pod uwag w asn wycene wed ug cen z grudnia roku

    Jasne, ja jedynie okre li am, ze "zalecam" To nie jest tylko moje
    widzimisie, znam z praktyki przypadki, kiedy urzad podwazyl zawyzone w
    ten sposob koszty, przykladem moze byc komputer, ktory uzywasz
    wczesniej przez okres 2 lat i wnosisz to do prowadzonej dzialalnosci w
    wartosci zakupu.
    Ja sama bym podwazyla, nawet, gdyby byla do tego faktura.

    > Szpaq nie napisa , e te przedmiotu s w sno ci wynajmuj cego, tylko e
    > znajduj si w lokalu wynaj tym.

    A tu juz sie czepiasz! :)
    Przeciez jesli sa w lokalu, to trudno nie domniemywac, ze sa
    wlasnoscia wynajmujacego.

    > A dok adnie nale y E T potraktowa jako dokument ród owy do tego wpisu i
    > wpisa amortyzacj . Numerem dokumentu powinien by numer pozycji w E T. Co
    > do VAT-u zgoda.

    A ja sie zgadzam z EST :)

    > A po co protokó przekazania? Jedyny ewentualny dokument oprócz E T, to
    > mo e by "protokó w asny wyceny rodka trwa ego" gdy wyceniamy wg cen z
    > grudnia ub. r.

    A po to by grzebiac w starych papierach za lat kilka nie szukac
    dokumentu zrodlowego. Potraktowalabym to jako "dowod wewnetrzny"

    > Akurat nie ma innej metody wrzucenia w koszty czego o warto ci poni ej
    > 3500 co kupili my przed rozpocz ciem DG ni wrzucenie w rodki trwa e.
    > rodkiem trwa ym mo e by nawet nawet m otek o warto ci 2 z . Jedyny
    > warunek to okres u ytkowania co najmniej 1 rok.

    Racja. Choc w praktyce, przy ustaleniu wartosci ponizej 3,5 tys.
    wpisanie ich do ewidencji wyposazenia nie napotyka oporow ze strony US

    > ci le bior c nie ma czego takiego jak proste "wrzucenie w koszty"
    > rodków trwa ych. Jest tylko amortyzacja jednorazowa lub roz o ona w
    > czasie. Jednorazowo mo emy (to nie znaczy musimy) amortyzowa rodki o
    > warto ci do 3500 z , oraz w ramach pomocy de minimis inne do cznej
    > warto ci 50000 EUR rocznie.

    Co jest dok adnie zaksiegowaniem tej wartosci w kosztach w momencie
    wprowadzenia do ewidencji srodków trwalych, czyli potocznie
    "wrzuceniem w koszty". Czyz nie?
    Semantyka...

    Wiem, masz racje, jak informowac, to rzetelnie.
    Dzieki i pozdrawiam
    Jagna