    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczynanie dzialalnosci gospodarczej [1]
    Date: Wed, 13 Jun 2007 07:34:53 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 00:21:16 -0700, Jagna napisał(a):

    > Jasne, ja jedynie okre li am, ze "zalecam" To nie jest tylko moje
    > widzimisie, znam z praktyki przypadki, kiedy urzad podwazyl zawyzone w
    > ten sposob koszty, przykladem moze byc komputer, ktory uzywasz
    > wczesniej przez okres 2 lat i wnosisz to do prowadzonej dzialalnosci w
    > wartosci zakupu.
    > Ja sama bym podwazyla, nawet, gdyby byla do tego faktura.

    Ależ w tym wypadku ustawa jest całkowicie jednoznaczna i prosta. Ma być
    cena zakupu. I jakiekolwiek podważanie przez US nie ma szansy utrzymać się
    przed sądem. Po prostu takie niedopatrzenie ustawodawcy - 10-letni
    samochód amortyzowany jak nowy.

    > A po to by grzebiac w starych papierach za lat kilka nie szukac
    > dokumentu zrodlowego. Potraktowalabym to jako "dowod wewnetrzny"

    Podejrzewam, że przy ewentualnej kontroli żaden taki dowód wewnętrzny nie
    będzie miał znaczenia. Będzie potrzebna Ewidencja ŚT z wpisem i faktura
    zakupu lub jakieś uzasadnienie wyceny własnej czyli właśnie protokół
    wyceny.

    > Racja. Choc w praktyce, przy ustaleniu wartosci ponizej 3,5 tys.
    > wpisanie ich do ewidencji wyposazenia nie napotyka oporow ze strony US

    Nie ma żadnej zgodnej z ustawą metody wpisania do ewidencji wyposażenia
    czegoś posiadanego przed rozpoczęciem DG.