  • 1. Data: 2006-05-31 19:42:49
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę z winy pracodawcy
    Od: "doro" <p...@i...pl>

    Witam,
    Wypowiedziałem umowę o pracę z 3 - miesięcznym okresem
    wypowiedzenia, ale zmieniłem zamiar i chcę teraz rozwiązać umowę o
    pracę z winy pracodawcy (mam powody). Czy powinienem starac się o
    wycofanie wypowiedzenia i wtedy rozwiązać umowę, czy mogę ją
    rozwiącać bez wycofywania wypowiedzenia. Co zrobi pracodawca jeśli
    nie czuje się winny?

  • 2. Data: 2006-05-31 20:04:43
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę z winy pracodawcy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "doro" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >wycofanie wypowiedzenia i wtedy rozwiązać umowę, czy mogę ją
    >rozwiącać bez wycofywania wypowiedzenia.

    Nie musisz nić wycofywać.

    >Co zrobi pracodawca jeśli nie czuje się winny?

    Skieruje sprawę do sądu.
    Albo w świadectwie pracy wpisze Ci dyscyplinarkę (o ile znajdzie pretekst).

  • 3. Data: 2006-05-31 20:44:25
    Od: "doro" <p...@i...pl>

    Cavallino napisał(a):
> [...]
    >
    > Skieruje sprawę do sądu.
    > Albo w świadectwie pracy wpisze Ci dyscyplinarkę (o ile znajdzie pretekst).
    Dyscyplinarkę? Przecież to ja rozwiązuję umowę.

  • 4. Data: 2006-05-31 20:54:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, doro wrote:

    > Witam,
    > Wypowiedziałem umowę o pracę z 3 - miesięcznym okresem
    > wypowiedzenia, ale zmieniłem zamiar i chcę teraz rozwiązać umowę
    > o pracę z winy pracodawcy (mam powody).

    Wydaje się że na podatki to nie wpłynie ;) (NTG -> .prawo bez .podatki)

    > Czy powinienem starac się o wycofanie wypowiedzenia

    Hm... co masz na myśli?
    Że pracodawca "pójdzie ci na rękę"?
    Bo wypowiedzenie jest jednostronnym oświadczeniem woli - powiedziałeś
    'nie' i zostało przyjęte.

    > i wtedy rozwiązać umowę, czy mogę ją
    > rozwiącać bez wycofywania wypowiedzenia.

    IMHO "to zależy".
    Załóżmy standardowy "hak" w postaci nieterminowej wypłaty wynagrodzenia.
    Jak na mój gust liczy się w takim układzie tylko jedno - czy w momencie
    rozwiązywania umowy bez wypowiedzenia owo naruszenie obowiązków pracodawcy
    miało miejsce. To czy ktoś "normalnie" pracuje czy jest w okresie
    wypowiedzenia IMVHO nie ma znaczenia!
    Ale jak "naruszenie" ustało (zaległe wynagrodzenie jest wypłacone takoż
    bieżące są wypłacane) to podstaw już nie ma (nawet jak w przeszlości
    były).

    Zastrzegam że prawnikiem nie jestem a pytanie jest NTG - ale IMHO
    tak trzeba podejść do "założeń".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-05-31 21:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, doro wrote:

    > Dyscyplinarkę? Przecież to ja rozwiązuję umowę.

    Ale to nie znaczy że obie strony nie mogą naraz wyskoczyć z rozwiązaniem
    bez wypowiedzenia (i skończyć w sądzie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-31 21:35:33
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    doro napisał(a):

    > Dyscyplinarkę? Przecież to ja rozwiązuję umowę.

    no tak ale zakladajac ze on sie z tym nie zgadza, to wpisze ci ze to ty
    dales noge z pracy bez powodu, albo z nieslusznego powodu
    no chyba ze masz takiego pracodawce co sie przyzna, ze to jednak z jego
    winy ;)
    a potem to TY bedziesz musial dac sprawe do sadu pracy, i jesli miales
    racje to dokopia twojemu bylemu pracodawcy ;)
    --
    Pozdro
    Harry

  • 7. Data: 2006-06-01 06:12:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Skieruje sprawę do sądu.
    > Albo w świadectwie pracy wpisze Ci dyscyplinarkę (o ile znajdzie
    > pretekst).
    >Dyscyplinarkę? Przecież to ja rozwiązuję umowę.

    A on Ci napisze że jednak to on.
    Przykład podałem z autopsji. ;-)
    W sądzie skończyło się na salomowym podtrzymaniu mojego wypowiedzenia, ale
    jednak wypowiedzenia.