    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczalt ewidencjonowany a ZUS
    Date: Tue, 1 Jul 2003 00:39:39 +0200

    On Mon, 30 Jun 2003, Andrzej Kłos wrote:

    >+ Dnia 03-06-30 18:31, Użytkownik Piotr W napisał:
    >+ > Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Jako ryczałtowiec
    >+
    >+ - nie musisz posiadać konta bankowego dla rozliczeń z US

    Ymk... widać byłem w błędzie, wydawało mi się że tylko pewne
    rodzaje ryczałtu pozwalają na wpłaty gotówkowe: konkretnie
    karta podatkowa. Znaczy "ewidencjonowany" może płacić do kasy US ?
    [...]
    >+ - dla wpłat ZUS-u musisz posiadać konto bankowe

    Owszem, ale może już ma osobiste ?
    Jak jeszcze jego bank pozwala robić przelewy do ZUS... ;)

    >+ wniosek jest taki, że musisz posiadać konto bankowe. Jeżeli szczęśliwie
    >+ jest tam oprocentowanie 0% nie masz z niego przychodów, jeżeli jednak
    >+ oprocentowanie jest >0% przychody masz i odliczenia musisz prowadzić wg.
    >+ struktury przychodów
    >+
    >+ chyba się nie mylę

    Chyba że się mylisz.
    Primo: jeśli informacja o podatkach jest prawdziwa - to "wystarczy
    mu" konto osobiste opodatkowane ryczałtem (płatnikiem jest bank).
    "Wystarczy mu" jest w cudzysłowiu, bo miejscami opłata "za ZUS"
    z konta osobistego jest wyższa niż "z DG" :) Oczywiście nie
    podważam PDG, czyli płatności "z konta" powyżej 3kE/10kE.
    Secundo: ryczałtowcem nie jestem, ale to że dochód z odsetek
    jest konkretnie sklasyfikowanym rodzajem dochodu i w związku
    z tym podlega konkretnej stawce - skądinąd wiem, a konkretnie
    to z czytania grupy ;) (wygooglania która to stawka polecam
    jako ćwiczenie własne :)).

    To że dyskusja zeszła na OT (z księgowania na konto) pomijam
    jako nieistotne ze względu na nazwę klasy grup ;) ("dyskusyjna",
    jeśli ktoś ma wątpliwości o co chodzi :) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, konta DG w mBanku i Inteligo, kiedyś zapłacił
    ZUS z konta osobistego innego niż wymienione)