    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod osobowy w firmie
    Date: Thu, 13 May 2004 07:45:26 +0200

    Użytkownik "magda_niusy" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c7tttv$25tc$1@news2.ipartners.pl...
    > witam,
    > prosze mi pomoc,w nastepujacej kwestii. Pracuje w spolce prawa
    > handlowego.Spolka zamierza kupic samochody osobowe.Ma podstawy,aby
    > skorzystac z odliczenia VAT,w wysokosci okreslonej ustawa.
    > Co z VATem, jesli te auta bedzie chciala sprzedac,zaluzmy za rok?
    > Prosze o wszelkie wskazowki,nawet jesli wydaja sie oczywiste:)
    > pozdr
    > magda

    I tutaj pojawia się potwierdzenie TEORII, że parlamentarzyści jednak
    pracując myślą.
    Niestety myślą tylko o tym, jak zabrać podatnikowi jak najwięciej pieniędzy.

    Wg. nowej ustawy o VAT przy zakupie samochodu osobowego przysługuje
    odliczenie 50%, nie więcej niż 5000 zł.
    Takie ograniczenie vat'u nie istnieje niestety przy sprzedaży ww.
    samochodów.

    Przykład tragiczny, ale niestety jak najbardziej realny.
    01.05.2004 - kupujemy nowy samochód osobowy. 100.000 net+22.000 vat.
    do odliczenia vat 5.000.

    01.06 .2004 - sprzedajemy ww. samochód uwzględniając utratę wartości: 90.000
    net+19.800 vat
    vat trzeba naliczyć i odprowadzić w 100%:

    Strata na VAT: 19.800-5.000=14.800
    aż ręce opadają.

    Mam jedynie nadzieję, że to zostanie jednak zmienione przez naszych
    wspaniałych ustawodawców.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński