    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod w ST firmy KPiR
    Date: Fri, 28 May 2004 09:25:06 +0200

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

    > Dzieki. Czyli najlepiej rozszerzyc dzialalnosc a potem
    > zwezic o ten pierwszy kawalek ktory juz jest niepotrzebny.
    > Gorzej jak ktorys wymaga dodatkowych uprawnien, licencji
    > czy innych takich a jeszcze gorzej jesli sie go inaczej
    > rozlicza, np. ryczaltem. Trzeba by to robic etapami chyba.

    Nie rozumiem w czym problem?
    Zakładasz że będziesz rozliczał jedną działalnośc jednoosobową inaczej
    niż drugą?
    Jedna na zasadach ogólnych a drugą na ryczałcie? A jak chcesz to
    wykonac? Sklonujesz się? ;-)
    Przeciez to TY jestes opodatkowany a nie działalność i Ty deklarujesz
    formę opodatkowania swoich dochodów, w jednakowy sposób dla wszystkich
    dochodów z DG. "Firma" (dla Gotfryda żeby sie nie czepiał - firma w
    znaczeniu potocznym - przedsiębiorstwo, nie w rozumieniu KC) dochodów
    nie ma i podatków nie płaci.
    A i licencje i pozwolenia dostajesz TY a nie firma. Firmy jako podmiotu
    gospodarczego nie ma. Firma to TY. Dlatego Gotfryd mówi że nie możesz
    miec dwóch jednoosobowych GD. Możesz ja prowadzić pod dwoma nazwami, ale
    tak naprawdę to jest zawsze JEDNA działalnośc osoby fizycznej a nie dwie
    "firmy".
    Kto figuruje na deklaracji PIT5, VAT, PIT-4 jako podatnik?
    Jakas "firma" czy osoba fizyczna z imienia i nazwiska?

    Kodeks cywilny mówi "firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko".
    To dość jednoznacznie wskazuje że wielu firm jedna osoba miec nie może
    bo nie może mieć wielu różnych imion i nazwisk na różne okazje. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl