    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: skladka zdrowotna
    Date: Wed, 09 Jan 2008 14:11:12 +0100

    Dnia 09-01-2008 o 13:56:45 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > Dałeś dobry przykład. 5-osobowa (2+3) rodzina ubezpieczona prywatnie to
    > jak rozumiem wydatek miesięczny 5 * 200 = 1000 zł. Ta sama rodzina
    > ubezpieczona przez ojca prowadzącego DG - 170 zł. Ta sama rodzina, przy
    > pracujących obojgu rodzicach, średnio ma składkę miesięcznie? No nie
    > wiem, pewnie 2 * 170 zł = 340 zł (średnio, może). Jest różnica?

    Jest różnica. W tych 200zł o których pisałem mam np. pełne swiadczenia
    dentystyczne,
    u dobrych lekarzy na dobrych materiałach(lub refundacje rachunków od
    wybranego dentysty)
    Do tego mogę pójść do dowolnego ich lekarza w całej Polsce, albo pójść do
    dowolnego innego
    i wziąć rachunek za który dostanę refundację.
    A w wariancie 2+3, za 700zł mam pakiet rodzinny ze wszystkim, łącznie z
    hospitalizacjami w prywatnej klinice
    i doszywaniem nogi.
    Jest różnica?

    Do tego mam jedną kartę na którą wszytsko załatwiam, a w pobliskiej
    przychodni z NFZ
    musze co roku wypełniać papiery na lekarza, pielęgniarkę i cos tam
    jeszcze, bo im się zmienia personel
    i musza od nowa zbierać oświadczenia.. Nie mówiąc już o tym jak działa
    pogotowie ratunkowe,
    na które w ramach prywatnego ubezpieczenia mam EUR45k euro i "globalny"
    telefon w razie wypadku.
    (gwoli ścisłoci nie sprawdzałem jak to działa, ale opcja jest, podjrzewam
    że działa lepiej niż pavulonogotowie).

    pozdr,
    tommyz