  • 1. Data: 2003-04-07 12:17:58
    Temat: składki na KRUS na pit-37 ??
    Od: "KSX" <k...@k...prv.pl>

    moja żona przez 3/4 roku była rolnikiem - płaciła składki na ubezpieczenia
    społ+zdr do krusu. od września była (jest) zatrudniona na etacie. rozliczamy
    się wspólnie. czy w rozliczeniu powinniśmy wpisać składki żony razem ze
    składkami na krus, czy tylko te wynikające z umowy o pracę??
    będę wdzięczny za odpowiedzi...
    archiwum przejrzałem, a jutro chyba zadzwonię do US...
    --
    KSX

  • 2. Data: 2003-04-07 12:28:29
    Temat: Re: składki na KRUS na pit-37 ??
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "KSX" <k...@k...prv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę wdzięczny za odpowiedzi...
    > archiwum przejrzałem, a jutro chyba zadzwonię do US...
    Wpisujesz bez KRUS
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-07 12:56:35
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    > będę wdzięczny za odpowiedzi...
    > archiwum przejrzałem, a jutro chyba zadzwonię do US...

    Przeczytaj artykuł:
    > Rzeczpospolita 5-6.04.2003 Tak samo jak z ubezpieczenia powszechnego
    Wanda Lewańska
    Od dochodów opodatkowanych na zasadach ogólnych, a także od przychodów z
    działalności gospodarczej objętych ryczałtem ewidencjonowanym podatnik może
    odliczyć składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone na podstawie ustawy o
    ubezpieczeniu społecznym rolników, czyli do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
    Społecznego. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 2
    października 2002 r. (III SA 1143/01). Werdykt ma znaczenie precedensowe,
    jako że prezentuje stanowisko całkowicie odmienne od przyjmowanego od kilku
    lat przez urzędy skarbowe.

    Iwo

  • 4. Data: 2003-04-07 13:16:03
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:b6rso7$mqu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > października 2002 r. (III SA 1143/01). Werdykt ma znaczenie precedensowe,
    > jako że prezentuje stanowisko całkowicie odmienne od przyjmowanego od

    -------------------------------
    Przeczytałam ten artykuł i jest to dziwne .Skrabowy stał cały czas na
    stanowisku że nie można odliczyć ten wyrok pewnie coś zmieni ale czy w
    każdej sytuacji on był na skragę ryczałtowca.NSA też ma czasami różne
    opinie.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-04-08 13:10:48
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowisku że nie można odliczyć ten wyrok pewnie coś zmieni ale czy w
    > każdej sytuacji on był na skragę ryczałtowca.NSA też ma czasami różne

    Myślę, że ten wyrok to kropla, która jak zwykle będzie drążyła i będą
    kolejne przepychanki.
    Iwona

  • 6. Data: 2003-04-09 05:10:38
    Od: "KSX" <k...@k...prv.pl>

    no to jak w końcu: odliczać, czy nie odliczać??
    dzwoniłem do 2ch US i w jednym mówią tak, w drugim inaczej...
    czy jesli odliczę, to mogę być później ukarany (w jakiej wysokości??)
    --
    KSX