    From: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: składki na KRUS na pit-37 ??
    Date: Mon, 7 Apr 2003 14:56:35 +0200

    Użytkownik "KSX" <k...@k...prv.pl> napisał w wiadomości
    news:b6rq9s$9la$1@ns.ppcor.org.pl...
    > moja żona przez 3/4 roku była rolnikiem - płaciła składki na ubezpieczenia
    > społ+zdr do krusu. od września była (jest) zatrudniona na etacie.
    rozliczamy
    > się wspólnie. czy w rozliczeniu powinniśmy wpisać składki żony razem ze
    > składkami na krus, czy tylko te wynikające z umowy o pracę??
    > będę wdzięczny za odpowiedzi...
    > archiwum przejrzałem, a jutro chyba zadzwonię do US...
    > --
    > KSX

    Przeczytaj artykuł:
    > Rzeczpospolita 5-6.04.2003 Tak samo jak z ubezpieczenia powszechnego
    Wanda Lewańska
    Od dochodów opodatkowanych na zasadach ogólnych, a także od przychodów z
    działalności gospodarczej objętych ryczałtem ewidencjonowanym podatnik może
    odliczyć składki na ubezpieczenia społeczne zapłacone na podstawie ustawy o
    ubezpieczeniu społecznym rolników, czyli do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
    Społecznego. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 2
    października 2002 r. (III SA 1143/01). Werdykt ma znaczenie precedensowe,
    jako że prezentuje stanowisko całkowicie odmienne od przyjmowanego od kilku
    lat przez urzędy skarbowe.

    Iwo