    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: soft do obslugi DG pod linuksem
    Date: Mon, 31 Jan 2005 17:27:27 +0100

    In article <ctlcim$h7r$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Biorąc pod uwagę fakt że sposob ujęcia w PKiR jest uzależniony od ujęcia
    > faktury dla celów VAT (zalezności odwrotnej nie ma, może co najwyżej nie
    > byc ujęcia dla VAT w ogóle) to jest to w mojej opinii jedyna słuszna
    > kolejność.

    Czekaj, chyba źle się wyraziłem. Nie chodzi o to, gdzie program to
    wpisuje. Instrukcję od Vatowca zrozumiałem tak (być może źle), że jak
    chcę wpisać fakturę VAT, to otwieram rejestr VAT, a jak odsetki bankowe
    czy wynagrodzenia pracowników, to KPiR czy wręcz Kadrowca. To mi nie
    odpowiada - chcę jednego formularza do wprowadzania dokumentów, w który
    wpiszę co trzeba i zaznaczę (albo wskażę w inny sposób), gdzie ma to
    ująć. Nie tak, że najpierw muszę sobie papiery na kupki podzielić.
    A jak jeszcze zobaczyłem moduł do wprowadzania w V, z tabunem rubryk
    opisanych skrótami, które w większości nic mi nie mówiły, na dodatek
    wymagający przewijania w poziomie, to formularz z MKRz wydał mi się
    szczytem ergonomii.

    > Nie mówiąc juz o tym że w większości systemów FK automatyczny dekret
    > uruchamia sie z poziomu rejestru VAT - opcja odwrotna powoduje
    > koniecznośc podwójnego wpisywania tych samych informacji.
    > Więc przyjmuje sie takie rozwiążanie, które dla jednej ewidencji jest
    > lepsze a dla drugiej co najmniej obojętne.
    > Akurat filozofia VATowca bardzo mi sie podoba, gorzej z realizacją.

    A bo Ty jesteś poważna księgowa, a ja prosty kioskarz :)

    > Lefthand jest płatny... dla malej frmy jest to w granicach zdrowego
    > rozsądku,

    49 zł netto za licencję i 6 miesięcy aktualizacji. Jeśli wystarczy na
    moje potrzeby, to rzekłbym, że tanio. Żeby jeszcze ze źródłami było...

    > dla biura rachunkowe przechodzi ludzkie pojęcie (az słychać
    > jak tupie) - wprawdzie licencja jak na nieograniczona liczbę stanowisk
    > ale tylko na jedną firmę, trzeba wykupic osobną licencję dla każdej
    > obsługiwanej firmy. Żenada, zero pomyślunku.

    Ano. Chyba że nie chcą mieć biur za klientów...

    > Przypomnij mi kiedy to twierdziłam że OS nie może być komercyjny?

    No, w zacytowanym wygląda, jakby jedno wykluczało drugie, stąd mój
    wtręt. Że Ty wiesz, to wiem.

    > Lefthand to nie jest open source, komercyjny czy nie.

    Uhm. I to mi się nie podoba - zwłaszcza że każą jako root instalować.
    Ale z drugiej strony szykują wersję na Maka, a to by mi mocno ułatwiło
    życie...

    --
    pozdrawiam
    Jarek