    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Date: Thu, 8 Mar 2007 11:42:29 +0000 (UTC)

    Dnia 08.03.2007 Admin Oldmotors <s...@n...com> napisał/a:

    > a jesli juz spółka cywilana nie? Tylko osoba prowadząca działalnosc?

    Wtedy musisz zlikwidować spółkę. Żeby nie płacić sterty podatku od
    remamentu likwidacyjnego, musisz wysprzedać majątek spółki. Najlepiej
    byłoby sobie, wprost do swojej indywidualnej działalności gospodarczej,
    ale mam wątpliwości, czy tak się da, bo to niejako sprzedaż samemu sobie.
    Zatem najlepiej komuś. Tylko potem musiałbyś to odkupić. Ech, masa
    problemów. Najłatwiej jednak przez ten manewr o którym napisałem. Weź kogoś,
    ktogdzieś pracuje na etat zarabiając więcej niż płaca minimalna, lub ma
    ustalone prawo do emerytury (kobiety >= 60lat, mężczyźni >=65l). Wtedy nie
    będzie płacić ZUSu od udziału w spółce.

    A najlepiej to idź z tym do jakiegoś doradcy, biura rachunkowego etc. Temat
    ma parę pułapek w które nie warto wpaść. Jeśli idzie dobrze, to lepiej
    odżałować te paręset zł na doradcę, niż potem wkopać się w coś.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/