  • 1. Data: 2004-01-02 19:01:12
    Temat: sposob wliczania paliwa do kpir
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    Prowadze 1os DG, uzywam swojego samochodu na zasadzie ewidencji przebiegu.
    Do ksiegowosci do tej pory wykorzystywalem ifirme, ktora w wiekszosci mysli
    za mnie, ale chce przejsc na "full control" :)
    Przy przepisywaniu kpir do rachmistrza zauwazylem, ze w zestawieniach
    kosztow pojazdu faktury za paliwo (od ktorych nie odlicza sie vatu) ifirma
    wstawiala mi je w kwotach brutto, podczas gdy pozostale wydatki
    samochodowe w netto.

    Pytanie, czy jest do generalna zasada, ze wydatki, ktorych vat nie wlicza
    sie w obnizenie podatku naleznego, wpisuje sie do kpir w kwocie brutto, czy
    to sie tylko odnosi do paliw, czy to w ogole bzdura i powinno byc wpisane
    netto?

    --
    M.

  • 2. Data: 2004-01-02 19:46:50
    Temat: Re: sposob wliczania paliwa do kpir
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    > kosztow pojazdu faktury za paliwo (od ktorych nie odlicza sie vatu) ifirma
    > wstawiala mi je w kwotach brutto, podczas gdy pozostale wydatki

    Hmm, nie bardzo rozumiem jak czesc faktur VAT dot. samochodu jest wrzucana
    brutto a czesc netto. Caly czas mowimy o samochodzie ciezarowym?

> [...]
    czy
    > to sie tylko odnosi do paliw, czy to w ogole bzdura i powinno byc wpisane

    Generalnie tak, ale ciezko jest mi wiecej powiedziec, bo nie za bardzo wiem
    o co chodzi Panu w punkcie pierwszym. Nie odnosi sie to tylko do paliw, np.
    faktury kosztowe za nocleg moga byc zaksiegowane tylko brutto (generalnie).

    Poprosze wiecej szczegolow ;)

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-02 20:03:53
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    "plissken" <p...@w...pl> wrote in

    > Hmm, nie bardzo rozumiem jak czesc faktur VAT dot. samochodu jest
    > wrzucana brutto a czesc netto. Caly czas mowimy o samochodzie
    > ciezarowym?

    Nie, mowimy o samochodzie prywatnym wykorzystywanym do DG, czyli moge
    odliczyc sobie tylko wydatki do kwoty wynikajacej z pomnozenia
    przejechanych kilometrow z ewidencji przebiegu przez stawke.

    ifirma jest automatem, jak wspomnialem, mysli za mnie. klikam "dodaj
    wydatek pojazdu", zaznaczam czy jest to paliwo, czy cos innego (myjnia,
    materialy eksploatacyjne), wprowadzam dane, a ona juz liczy sama wszystko.
    I tak jak pisalem, wszystkie wydatki "inne", zostaly zaksiegowane w kwotach
    netto, natomiast wydatki na paliwo w kwotach brutto. Jako ze mam mierne
    pojecie o ksiegowosci, wydalo mi sie podejrzane uwzglednianie vatu w
    podatku dochodowym, stad moje pytanie :)

    --
    M.

  • 4. Data: 2004-01-02 20:56:17
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak masz osobowy samochod prywatny to w Ewidencji Przebiegu Pojazdu
    wpisujesz faktury za paliwo BRUTTO, a cala "reszte" NETTO. W KUP wliczasz
    kilometry * stawka.
    Jak jestes płatnikiem VAT to mozesz od tej "reszty" sobie VAT odliczyc ...
    ale nie od _paliwa_

    Tak przy okazji tak bylo w tamtym roku ... teraz cos prawdopodobnie sie
    zmienia .....
    http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=6566&epo3012
    a jakby ktos wiedzial o co chodzi to prosze o podpowiedzi ...

    Pozdrawiam
    Damian

  • 5. Data: 2004-01-02 21:19:58
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    a teraz dokladnie: w Koszty eksploatacji samochodu przy sam osobowych
    wpisujesz kwote zawsze brutto ( bo podatku Vat nie mozesz odliczyc),
    pozostale koszty zwiazane z samochodem wpisujesz netto (bo w wiekszosci
    mozesz odliczyc Vat, ale w Vat-ewidencja zakupow).
    W kup wliczasz przejechane km*stawka zalezna od pojemnosci silnika,
    wielkosci mieszkancow twojego miasta i roku w jakim prowadzona jest
    ewidencja......no i oczywiscie czy jezdzisz po miescie, czy rowniez poza
    nim..... Sprawdz sobie te wskazniki.

    to tak na szybko, w kwesti uscislenia tego co moj maz napisal:)

    Pozdrawiam
    Baska

  • 6. Data: 2004-01-02 21:23:42
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    > a teraz dokladnie: w Koszty eksploatacji samochodu przy sam osobowych
    > wpisujesz kwote zawsze brutto ( bo podatku Vat nie mozesz odliczyc),

    oczywiscie chodzi tu o paliwo

    Pozdrawiam
    troszke zaspana Baska

  • 7. Data: 2004-01-02 21:25:40
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl> wrote in

    > Witam,
    >
    > Jak masz osobowy samochod prywatny to w Ewidencji Przebiegu Pojazdu
    > wpisujesz faktury za paliwo BRUTTO, a cala "reszte" NETTO. W KUP
    > wliczasz kilometry * stawka.

    uff, dziekuje :)

    > Tak przy okazji tak bylo w tamtym roku ... teraz cos prawdopodobnie
    > sie zmienia .....
    > http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=6566&epo3012
    > a jakby ktos wiedzial o co chodzi to prosze o podpowiedzi ...

    nie wiem czy jako laik sie moge wypowiadac, ale znalazlem ten zapis (art
    23, par. 1, pkt 36 u. o pdof), tyle, ze tam jest mowa o zwrocie kosztow
    ponoszonych na rzecz pracownikow, czy moje wykorzystywanie ewidencji
    przebiegu tez sie traktuje jako owe koszty?

    --
    M.