    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż kawałka środka trwałego
    Date: Thu, 18 Nov 2004 13:29:16 +0100

    On Wed, 17 Nov 2004, Maciek Bartnik wrote:

    > + Witam
    > +
    > + W zeszłym roku przy zakładaniu działalności gospodarczej wprowadziłem do
    > + środków trwałych zakupiony przed założeniem działalności zestaw komputerowy
    > + (komputer, monitor, drukarka, skaner, ups). Wyceniłem to na około 1400 PLN,
    > + VAT'u oczywiście nie odliczyłem.
    > + Obecnie chciałbym kupić sobie monitor LCD, a stary sprzedać. Jak to powinno
    > + wyglądać od strony papierków?

    "Normalna sprzedaż" ?
    Było kiedyś pytanie czy to jest może "inny przychód".
    Ale... ale chyba jednak nie :]

    > + Czy muszę odprowadzić VAT od sprzedanego monitora,

    Jak CAŁY komp ne miał odliczonego VATu, to ja bym się zastanowił czy by
    NAJPIERW nie sprzedać starego monitora :>
    Mam na myśli przepis że zwolnienia nie ma o ile ST nie ulepszono o ileś
    tam (30% ? nie chce mi się czytać) odliczając VAT !

    > + czy mogę wystawić na niego fakturę?

    Oczywiście że sprzedaje się "na f-rę", a jakbyś chciał ? Sprzedajesz
    przez (tj. masz) kasę fiskalną ? :)

    > + W jaki sposób ten monitor ma
    > + się u mnie pojawić jako towar?

    IMHO - wcale nie musi "pojawić się jako towar".
    Przecież na KPiR NIE MUSISZ PROWADZIĆ MAGAZYNU. Dobrze mi się
    wydaje ? Czy chcesz powiedzieć że nie dopełniam jakiegoś obowiązku
    (jako iż też KPiR prowadzę :)) ?

    Trzeba rozpatrzeć czy nie należy zrobić wpisu do EST:

    ++ art.22g ++
    20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części składowej
    lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    następnego miesiąca po odłączeniu, o różnicę między ceną nabycia (kosztem
    wytworzenia) odłączonej części a przypadającą na nią, w okresie
    połączenia, sumą odpisów amortyzacyjnych obliczoną przy zastosowaniu
    metody amortyzacji i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu
    odpisów amortyzacyjnych tego środka trwałego.
    ----

    Oczywiście amortyzacja cię już nie interesuje (bo zamortyzowany)
    ale WP się zmieni :)
    Jak LCD będzie tańszy niż 3,5 kzł to dla odmiany NIE trzeba podwyższać
    WP :) o czym na grupie jest co chwilę i możesz googla spytać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)