    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż nieruchomosci a Vat
    Date: Mon, 8 Apr 2002 13:29:31 +0200

    On Sat, 6 Apr 2002, Maredan wrote:

    >+ Witam,
    >+ Jakie opłaty muszę ponieść w związku ze sprzedażą lokalu użytkowego?
    >+ Krótko przedstawię moja sytuację: lokal jest moja własnością i kilka lat
    >+ temu prowadziłam w nim działalność gospodarczą, byłam płatnikiem Vat;po
    >+ zakończeniu dg lokal wynajmowałam i odprowadzałam Vat, teraz zamierzam go
    >+ sprzedać i zastanawiam się czy powinnam zapłacic vat? Dodam,że nieruchomość
    >+ ta nie była ujęta w ewidencji środków trwałych.

    IMHO proste jak drut kolczasty (niezależnie czy - przy tych ograniczeniach
    - było na ŚT czy nie): jeśli nie odliczyłeś VAT *bo nie mogłeś*
    (a nie mogłeś RÓWNIEŻ wtedy jeśli kupiłeś PRZED rozpoczęciem
    DG - lub przejściem na VAT - a PÓŹNIEJ wciągnąłeś na ŚT) *oraz*
    lokal był "używany podatkowo" - to VATu się NIE NALICZA !
    "Używany" w znaczeniu podatku VAT jest opisane w ustawie o VAT
    i AFAIR wynosi 6 miesięcy dla większości ruchomości i 5 lat
    dla nieruchomości.
    Może być osobiście sprawdził np. na hoga.pl, nie chce mi się ?;)
    bo nie pamiętam dokładnie czy to 5 lat... !

    Pozdrowienia, Gotfryd