    From: <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż nieruchomosci a Vat
    Date: 9 Apr 2002 10:50:09 +0200

    > IMHO proste jak drut kolczasty (niezależnie czy - przy tych ograniczeniach
    > - było na ŚT czy nie): jeśli nie odliczyłeś VAT *bo nie mogłeś*
    > (a nie mogłeś RÓWNIEŻ wtedy jeśli kupiłeś PRZED rozpoczęciem
    > DG - lub przejściem na VAT - a PÓŹNIEJ wciągnąłeś na ŚT) *oraz*
    > lokal był "używany podatkowo" - to VATu się NIE NALICZA !
    > "Używany" w znaczeniu podatku VAT jest opisane w ustawie o VAT
    > i AFAIR wynosi 6 miesięcy dla większości ruchomości i 5 lat
    > dla nieruchomości.
    > Może być osobiście sprawdził np. na hoga.pl, nie chce mi się ?;)
> [...]
    dzieki, sprawdziłam i faktycznie mówi się o 5 latach w przypadku nieruchomości.
    Jeżeli chodzi o vat to chyba nie powinien być doliczony (pytałam dwóch
    księgowych)Sytuacja jednak chyba nie jest zbyt klarowna skoro jeden twierdzi,że
    przy sprzedaży powinnam wystawić fakturę Vat ze stawką zwolnioną drugi
    natomiast uważa,że sprzedać nieruchomość bez faktury.
    pozdrawiam