  • 1. Data: 2003-05-11 15:54:55
    Temat: sprzet wlasny do firmy
    Od: "Jarek" <f...@2...pl>

    witam
    czy moge wprowadzic do firmy sprzet (moj aparat foto) na ktory nie posiadam
    faktury VAT? (dzialalnosc firmy zwiazana z fotografia)
    dziekuje za ewentualna odpowiedz
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-05-11 17:07:46
    Temat: Re: sprzet wlasny do firmy
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jarek" <f...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    posiadam
    > faktury VAT? (dzialalnosc firmy zwiazana z fotografia)

    Możesz.
    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-05-11 17:49:29
    Od: "jarek" <f...@2...pl>

    > posiadam
    > >

    > Możesz.
    > Pozdrowienia
    > Michał

    dzieki, a jak ustalic wartosc? Musi byc rzeczoznawca, czy wystarczy moja
    ocena np. 20-30% < od sklepowej?
    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-05-11 18:05:18
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > dzieki, a jak ustalic wartosc? Musi byc rzeczoznawca, czy wystarczy moja
    > ocena np. 20-30% < od sklepowej?

    rozwiazania sa takie:
    1) wprowadzasz, zapisujesz do ewidencji wyposazenia i juz.
    nie stanowi to kosztu.
    2) wprowadzasz, uznajesz za ŚT, amortyzujesz jednorazowo,
    kwota amortyzacji w koszty.

    w obu przypadkach masz go "na firme", ale
    tylko w 2 przypadku stanowi koszty.
    przypadku 2 nie rob jezeli aparat w jakis sposob byl np. odpisywany
    od podatku w poprzednim roku podatkowym.

    wycena na podstawie faktury zakupu będzie ok.

  • 5. Data: 2003-05-11 18:06:28
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od podatku w poprzednim roku podatkowym.
    >
    > wycena na podstawie faktury zakupu będzie ok.

    aha, amortyzacja jednorazowa tylko jezeli wartosc mniejsza niz 3500 zl.
    (w tym przypadku brutto, bo wprowadzajac go do firmy liczysz
    calosc brutto, bo vatu nie mozesz rozliczyc)