  • 1. Data: 2003-05-11 19:04:31
    Temat: Czy tak właśnie będzie wyglądać CIT+PIT dla DG?
    Od: "Jarosław Chybowski" <j...@w...pl>

    Czy jeśli pomysł "obniżenia" CIT dla ind. działalności gospodarczej się
    powiedzie,
    to kwestia opodatkowania będzie wyglądała następująco:
    krok 1) 19% od dochodu z DG jako CIT
    krok 2) ubezpieczenia społeczne
    krok 3) 19% z pozostałego dochodu jako PIT ?

    To się nazywa stymulacja rozwoju ....

  • 2. Data: 2003-05-12 21:40:19
    Temat: Re: Czy tak właśnie będzie wyglądać CIT+PIT dla DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 May 2003, Jarosław Chybowski wrote:

> [...]
    >+ krok 1) 19% od dochodu z DG jako CIT
    >+ krok 2) ubezpieczenia społeczne
    >+ krok 3) 19% z pozostałego dochodu jako PIT ?

    Nie sądzę.
    Ubezpieczenia na razie raczej będą kosztem "wprost" :)

    >+ To się nazywa stymulacja rozwoju ....

    Widzę że jesteś większym pesymistą niż ja :[
    Owszem, owszem, do takiego modelu da się dojść :>, ale
    w kilku krokach. Najpierw się pozwoli obywatelom na "własne
    ubezpieczenie społeczne" tj: nieobejmowanie podatkiem
    odsetek od lokaty "emerytalnej" - od której wszystkie
    inne podatki były już odprowadzone, przy okazji maskując
    w ustawie jakiś haczyk (jeszcze nie mam pomysłu, ale
    w MF tęgie głowy się znajdą :[). A później będzie
    już "z górki" (przecież trzeba wszystkich podatników
    równo traktować, no nie ?? :>).

    pozdrowienia, Gotfryd