  • 1. Data: 2003-05-11 11:28:40
    Temat: Komputer bez faktury a odliczenie
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy można odliczyć z tytułu "ulgi na zakup przyrządów i pomocy naukowych",
    używany komputer zakupiony od osoby prywatnej bez faktury. Czy wystarczy
    może przedstawić rachunek lub umowę kupna-sprzedaży w urzędzie skarbowym?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2003-05-11 15:37:25
    Temat: Re: Komputer bez faktury a odliczenie
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "leszczyq" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może przedstawić rachunek lub umowę kupna-sprzedaży w urzędzie skarbowym?

    -----------------------------
    Niestety nie można odliczyć w ramach ulgi wydatki na zakup pomocy
    Art. 27a. 1. Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1,
    obliczony zgodnie z art. 27, obniżony
    d) zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz
    wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem i
    wykonywaną pracą
    6. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że:

    1) wydatki na cele wymienione w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. d) ustala się na
    podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i
    usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy
    celnej, a w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty
    Troche niezdarnie wkleiłam ale efekt jest taki żeby odliczyć musisz mieć
    fakture vat
    Wiola

  • 3. Data: 2003-05-11 18:05:46
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Troche niezdarnie wkleiłam ale efekt jest taki żeby odliczyć musisz mieć

    Dziękuję za informacje.

    Michał