    From: kesser <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środek trwały - samochód - vat
    Date: 28 May 2007 09:02:03 -0700

    On 28 Maj, 16:32, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Znasz kryteria odliczania VAT?
    > Prawo do odliczenia TERAZ nie powstanie. A WTEDY go nie było.
    > Nie widać możliwości!
    >
    > I coś jeszcze: na jakiej podstawie "wycenisz"?
    > Pytam z ciekawości o podstawę prawną *faktu* "wyceny", a nie
    > jej *wysokości*, żebym był dobrze zrozumiany :)
    > JAKIM PRAWEM chcesz dokonywać wyceny? Dowody nabycia zagineły?
    > FYI: oczywiscie "wycena" jest najczęściej niekorzystna dla podatnika
    > więc nikt się nie przyczepi, z braku uszczuplenia podatkowego.
    > Zresztą sam na początku DG dokonałem takiej "niekorzystnej wyceny" :(
> [...]

    Więc o tym że można dowiedziałem się od znajomego ktoremu papiery
    prowadzi biuro. On zrobił sobie wydruk z allegro samochodów o
    zbliżonych parametrach (marka, model, silnik itp) i na tej podstawie
    uchwycił widełki i średnią tak mu doradziła księgowa ale podstawy tu
    nie ma jako takiej. W moim przypadku może i bym znalazł dokument
    potwierdzający zakup sprzed jakiś 4-5 lat, może nawet fakturę bo był
    to wykup z firmy leasingowej(ktoś nie spłacił), ale wartość ta będzie
    zawyżona w stosunku do dzisiejszej wartości. Generalnie nigdy nic nie
    amortyzowałem, a szukam kosztów. Pytam o Vat bo tu o koszty trudniej i
    jakby się dało to rewelacja ale też zaczynam wątpić w to, że taka
    amortyzacja może też obniżać VAT.