  • 1. Data: 2002-09-17 20:00:46
    Temat: stara faktura i odliczenie VAT
    Od: "Tobis" <n...@n...com.pl>

    Witam serdecznie grupowiczów. Piszę pierwszy raz na tę grupę. Ciekawe czy
    spotkam się z waszą życzliwością.....
    Znalazłem w papierach stara fakturę którą już oczywiście zapłaciłem na
    której jest znaczna część VAT. Czy prowadząc DG na zasadach ogólnych można
    ją jeszcze jakoś rozliczyć czy może nierozliczony VAT przepada.. Faktura
    jest z lutego a mamy wrzesień.
    T.

  • 2. Data: 2002-09-17 20:08:22
    Temat: Re: stara faktura i odliczenie VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tobis napisał:
> [...]
    > ją jeszcze jakoś rozliczyć czy może nierozliczony VAT przepada.. Faktura
    Teoretycznie przepada.
    Ale masz dwa wyjścia - legalne - robisz korektę deklaracji VAT-7 za luty
    i czekasz grzecznie az przyjdzie kontrola z US - długo czekać nie będziesz;
    Mniej legalne (takie jajeczko częściowo nieświerze) - poprosić
    sprzedawce o duplikat faktury "bo oryginał zaginął".
    VAT z duplikatu możesz odliczyć w miesiącu jego otrzymania lub w
    następnym, nie jest istotne kiedy dokonano sprzedaży.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-17 20:12:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Teoretycznie przepada.
    > Ale masz dwa wyjścia - legalne - robisz korektę deklaracji VAT-7 za luty
    > i czekasz grzecznie az przyjdzie kontrola z US - długo czekać nie
    będziesz;

    1. Czy przypadkiem nie bylo ostatnio jakiegos wyroku w tej sprawie?
    Oczywiscie dokopujacy US za nieprawidlowa interpretacje ustawy.
    2. Roczny termin korekty wstecz to jest w planach czy moze juz uchwalony?

    Karol

  • 4. Data: 2002-09-17 20:13:01
    Od: "Tobis" <n...@n...com.pl>

> [...]
    > VAT z duplikatu możesz odliczyć w miesiącu jego otrzymania lub w
    > następnym, nie jest istotne kiedy dokonano sprzedaży.

    Dlaczego to jajeczko może tak smierdzieć? Z mojego pkt. widzenia to
    najlepsze wyjście tylko czy nie będzie w związku z tym kontroli US.

  • 5. Data: 2002-09-17 20:15:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tobis" <n...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego to jajeczko może tak smierdzieć? Z mojego pkt. widzenia to
    > najlepsze wyjście tylko czy nie będzie w związku z tym kontroli US.

    A w jaki sposob US pozna po deklaracji, ze rozliczono "duplikat"?

    Karol

  • 6. Data: 2002-09-17 20:25:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:

    > 1. Czy przypadkiem nie bylo ostatnio jakiegos wyroku w tej sprawie?
    > Oczywiscie dokopujacy US za nieprawidlowa interpretacje ustawy.
    Był, dotyczył stanu prawnego sprzed nowelizacji ustawy z marca tego
    roku. Genaralnie był "w tym temacie" kilka wyroków - wszystkie na
    korzyść podatników - w pewnym momencie US mówiły jedno, ale jak ktoś
    miał zacięcie to miał niemal gwarancje że wygra w NSA.

    > 2. Roczny termin korekty wstecz to jest w planach czy moze juz uchwalony?
    Juz uchwalony. I o ile jakis czas temu Orka wypowiadała sie, że prawo do
    korekty VAT-7 nie dotyczy deklaracji złożonych za miesiące wczesniejsze
    niz marzec 2002, o tyle czytałam juz interpretację MF że jak najbardziej
    dotyczy. Też jestem tego zdania - ustawa nie mówi że nie dotyczy to
    deklaracji sprzed wejścia w życie nowego przepisu. W takich sutuacjach
    najczęściej są wyraźne ograniczenia - tutaj takowego nie ma.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-09-17 20:30:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tobis napisał:

    > Dlaczego to jajeczko może tak smierdzieć? Z mojego pkt. widzenia to
    > najlepsze wyjście tylko czy nie będzie w związku z tym kontroli US.
    Własnie w tym wariancie nie będzie, bo na deklaracji nie widać co w niej
    uwzględniłeś - nie piszesz przecież że odliczałeś VAT z duplikatu.
    US może to zauważyć dopiero przy okazji przypadkowej kontroli.
    A jeżeli złożysz korekte, US od razu popędzi sprawdzić czy miałeś do
    tego prawo.

    A rozwiązanie nr 2 podśmiarduje, bo tak naprawdę faktura nie zagineła -
    po prostu naginamy prawo. Przekręt jest trudnu dla US do udowodnienia,
    co nie zmienia faktu że to przekręt.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-09-17 20:40:29
    Od: "Tobis" <n...@n...com.pl>

> [...]
    > VAT z duplikatu możesz odliczyć w miesiącu jego otrzymania lub w
    > następnym, nie jest istotne kiedy dokonano sprzedaży.

    A zakładając, że to drobna kwota powiedzmy do 200 to warto się wogóle w to
    bawić?
    T.

  • 9. Data: 2002-09-17 21:32:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Sep 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ A rozwiązanie nr 2 podśmiarduje, bo tak naprawdę faktura nie zagineła -
    >+ po prostu naginamy prawo.

    Ona musi zaginąć czy też może ulec zniszczeniu w inny sposób ??
    Np. niechcący komuś do pieca wpada, i co ? -;)

    >+ Przekręt jest trudnu dla US do udowodnienia,
    >+ co nie zmienia faktu że to przekręt.

    No, należy kłamstw unikać, jak rozumiem ?
    -:)
    Akurat w przyadku jeśli ktoś nie kradnie podatku tylko
    omija rafy stojące na głowie :] - to pewnie może liczyć
    na 'zrozumienie społeczne' również na tej grupie.
    To że kradzieże mają 50..85% poparcia w społeczeństwie
    to inna sprawa... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-09-23 23:10:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 17 Sep 2002 22:08:22 +0200), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Teoretycznie przepada.
    >Ale masz dwa wyjścia - legalne - robisz korektę deklaracji VAT-7 za luty
    >i czekasz grzecznie az przyjdzie kontrola z US - długo czekać nie będziesz;

    No ja w Zabrzu czekałem od kwietnia do sierpnia i nie przyszła sama, a
    poprosiła mnie o przybycie. Aczkolwiek nie generowała problemów, a
    wręcz przeciwnie...

    Uwaga! Wyjaśniała, że kontrola jest dlatego, że korygować mogę tylko z
    powodu faktury zapłaconej (nie zrozumiałem tylko czy zapłaconej w
    miesiącu korygowanym, czy wogóle zapłaconej i już).

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)